صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حامد کرزی حملات اخیر در کابل، قندوز و قندهار با نام داعش را دسیسه‌ای علیه ثبات افغانستان دانست و گفت: داعش پدیده‌ای وارداتی است که با دین، تاریخ و فرهنگ جامعه افغان هیچ تناسب و سازگاری ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان در کنفرانس مجازی بین‌المللی "علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان" گفت: وضع دشوار کشور ما و حوادث تروریستی اخیر نشان می‌دهد که با استقرار صلح دائمی و تحکیم امنیت و ثبات هنوز فاصله داریم.

کرزی با بیان این‌ که حملات تروریستی اخیر در کابل، قندوز و قندهار با نام داعش دسیسه‌ای علیه ثبات افغانستان بود، گفت: داعش پدیده‌ای وارداتی است که با دیانت، تاریخ و فرهنگ جامعه افغان هیچ تناسب و سازگاری ندارد.

حامد کرزی با اشاره به تحولات اخیر افغانستان، گفته‌ است: تحولات اخیر که باعث فروکش نمودن شعله آتش جنگ و زمینه ساز قطع جنگ و خونریزی در کشور شد، مورد استقبال ماست و از این‌ که امروز مردم افغانستان خبر ناگوار جنگ و کشتار را نمی‌شوند یا کمتر می‌شنوند بسیار خرسندیم. اما واقعیت آن است که وضع دشوار کشور ما و حوادث تروریستی اخیر نشان می‌دهد که با استقرار صلح دائمی و تحکیم امنیت و ثبات هنوز فاصله داریم.

وی تصریح کرد که راه حل مسئله افغانستان در مشورت و مراجعه به مردم است؛ زیرا ثبات سیاسی و برقراری صلح پایدار بدون مشارکت مردم به دست نمی آید.

رئیس جمهوری سابق افغانستان گفت: همه می‌دانند که افغانستان بر اثر تجاوز پیاپی قدرت‌های جهانی بارها شاهد جنگ‌های خونین و طولانی بوده و ملت مسلمان افغانستان سال‌های متمادی به جهاد و دفاع پرداختند و از این جهت متحمل خسارات و صدمات سنگینی شده‌اند که به جبران فوری و حمایت جدی نیاز دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.