صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تبلیغات جدید در تلگرام چگونه فعال می‌شود؟ + جزئیات

  • کد خبر: ۸۸۶۷۲
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
در جدیدترین آپدیت تلگرام برای اندروید و iOS (آبان‌ماه ۱۴۰۰) کاربران با ابزار جدید تحت عنوان «Sponsored Messages» می‌توانند کانال‌ها و ربات‌های خود در تلگرام را تبلیغ کنند، این امکان در حال حاضر به صورت آزمایشی و محدود در دسترس برخی کاربران قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، کانال رسمی «پاول دورف» مدیر تلگرام با انتشار پستی اعلام کرد کانال‌های عمومی با بیش از ۱۰۰۰ کاربر می‌توانند از ابزار تبلیغات مالی استفاده کنند. این امکان در حال حاضر به صورت آزمایشی و محدود در دسترس برخی کاربران قرار گرفته است.

با کمک این ابزار جدید تحت عنوان «Sponsored Messages» کاربران می‌توانند کانال‌ها و ربات‌های خود را تبلیغ کنند. هرچند این ابزار تنها در اختیار کانال‌های عمومی با بیش از ۱۰۰۰ عضو قرار دارد و تلگرام تاکید کرده که حریم خصوصی کاربران حفظ می‌شود و هیچ‌گونه اطلاعاتی از کاربری برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی در دسترس سایرین قرار نمی‌گیرد.

در پست منتشر شده در این مورد به این موضوع اشاره شده که تبلیغات تلگرام شامل چت‌های خصوصی و گروه‌های خصوصی نمی‌شود. در بخشی از بیانیه تلگرام آمده است:

«ابزار تبلیغاتی تلگرام شامل چت‌های خصوصی یا گروه‌های خصوصی نمی‌شود و فقط برای گروه‌های عمومی با بیش از ۱۰۰۰ کاربر قابل استفاده است.»

تلگرام در تلاش است با اضافه کردن چنین ابزارهایی درتلاش است تا بتواند پلتفرم محبوب خود را به قابلیت‌های کاربر پسند مجهز کند.

همانطور که گفته شد این ابزار به صورت آزمایشی در دسترس تعداد محدودی از کاربران این شبکه اجتماعی قرار گرفته ولی به زودی و پس از گرفتن فیدبک‌های لازم به صورتکامل در دسترس کلیه کاربران قرار خواهد گرفت. با کمک این ابزار ادمین کانال‌های عمومی می‌توانند درآمد حاصل از تبلیغات داشته باشند که بی‌شک ابزار مفید و کاربرپسندی خواهد بود.

در بیانیه منتشر شده توسط کانال رسمی پاول دورف به این نکته اشاره شده که راه اندازی تبلیغات در گروه‌های عمومی به شکلی مدیریت می‌شود که کاربران در چت‌های خصوصی شاهد نمایش تبلیغات نباشند و نگرانی از بابت داده‌های خصوصی و کاربری خود نداشته باشند چون این پلتفرم از داده‌های کاربران سواستفاده نمی‌‌کند. برای انجام تبلیغات، پیام‌ها می‌توانند حداکثر ۱۶۰ کاراکتر متن داشته باشند و امکان لینک دادن نیز برای چنین تبلیغاتی وجود ندارد.

بعد از تست این ابزار، باید دید تلگرام چه تغییراتی در نحوه اجرای آن ایجاد خواهد کرد و همچنین باید دید این ابزار چه زمانی در دسترس کلیه کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع: digiato

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.