به گزارش شهرآرانیوز، سرور اپلیکیشن موبایل تسلا روز ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۹ آبان ۱۴۰۰) برای چند ساعت از کار افتاد و منجر به قطع شدن این اپلیکیشن در سراسر جهان شد؛ این قطعی سرور باعث شد تا صاحبان خودروهای تسلا نتوانند به خودروهای خود متصل شده و درهای آنها را باز کنند.
در ابتدا به نظر میرسید که این اختلال فقط صاحبان خودروهای تسلا در آمریکای شمالی را تحت تأثیر قرار داده باشد، اما کمی بعد یکی از صاحبان این خودروها از سئول، کره جنوبی نیز با منشن کردن ایلان ماسک در توییتی نوشت که با پیام خطای ۵۰۰ سرور برای اتصال به خودروی مدل ۳ خود از طریق اپلیکیشن iOS مواجه شده است و از او درباره این مشکل توضیح خواست.
اولین واکنش مدیرعامل تسلا به این توییت این بود که در حال بررسی این مشکل است. توئیتهای دیگر صاحبان خوردوهای تسلا حاکی از آن است که با قطعی سرور اپلیکیشن، دسترسی این افراد به خودروهایشان مختل شده و تمام برنامهریزیهایشان به هم ریخته است.
به گزارش engadget، این قطعی اندکی پس از بهروزرسانی اپلیکیشن موبایل تسلا اتفاق افتاد و موجب شده بود تا کاربران نتوانند از طریق این اپلیکیشن به خودروهای شخصی خود متصل شوند.
ایلان ماسک بعد از حدود پنج ساعت از برطرف شدن این مشکل خبر داد و در توییتی نوشت:
احتمال دارد این مشکل به دلیل افزایش ترافیک شبکه رخ داده باشد.
او بابت اختلال به وجود آمده عذرخواهی کرد و قول داد اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع دوباره این اتفاق را در دستور کار تسلا قرار دهد.
با توجه به اینکه امروزه خودروسازان از خدمات ابری و اپلیکیشنها بیشتر استفاده میکنند و اتفاقاتی از این دست اجتنابناپذیر هستند، همراه داشتن سوییچ یا ریموتی به عنوان بکآپ اقدامی هوشمندانه است.
منبع: زومیت