صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مشخصات و تجهیزات خیره‌کننده پژو پارس پلاس! + تصاویر

  • کد خبر: ۸۹۱۰۲
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
  • ۵۰
همان‌طور که می‌دانید، تولید خودروهای داخلی منوط به دریافت استانداردهای 85 گانه ای بوده که خودروسازان بایستی این استانداردها را برای محصولات خود کسب کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، در همین راستا و به همین بهانه، گروه صنعتی ایران خودرو که میبایست با برخی محصولات خود یعنی خانواده پژو ۴۰۵ و پارس خداحافظی کند، در حرکتی جالب، برنامه دارد تا نسخه پلاس پژو پارس را وارد خطوط تولیدی خود کند.

ساعاتی پیش بود که یکی از مخاطبان، تصاویری از یک نسخه ارتقاء یافته پژو پارس را به این رسانه ارسال نموده است. باتوجه به جزئیات موجود در تصاویر، مشخص است که این نسخه از پارس، همان تیپ پلاسی خواهد بود که حدود چند ماهیست بر سر زبان‌ها افتاده است.

از نمای عقب پارس ارتقاء یافته (پلاس) شروع می‌کنیم. بزرگ‌ترین تغییری که در این نما روی داده، نصب دیفیوزری است که واقعا از توضیحات اضافی در رابطه با آن، ناتوانیم.

نکته‌ای که وجود دارد، این است که با نصب دیفیوزر، سفارش دهندگان و طراحان ایران خودرو، نیازی ندیده‌اند که قالب سپر را کمی تغییر دهند. زیرا در بخش چپ سپر، هم‌چنان محل خروجی لوله اگزوز قابل مشاهده است!

اما تغییر دیگری که در این بخش اتفاق افتاده، افزوده شدن دوربین دید عقب است. آپشنی که در تارا دنده‌ای به صورت فابریک کارخانه‌ای نصب نمی‌شود و مشتریان باید بعد از تحویل، زحمت خرید و نصب آن را بکشند.

پس از نمای عقب، به قسمت بغل خودرو می‌رسیم. در این قسمت هم به جز افزوده شدن رینگ آلومینیومی چهار پیج و دودی شدن شیشه‌های عقب تغییر دیگری اتفاق نداده است. البته باتوجه به آزمایشی بودن خودرو مذکور، هنوز نمیتوان به قطع در رابطه با نوع رینگ نصب شده در نسخه تجاری و نهایی قابل تحویل به مشتری، نظر داد. البته امکان نصب رینگ موجود در تصویر هم وجود دارد. همان‌طور که گفته شد، شیشه های عقب هم دودی گشته است.

متاسفانه تصویری از نمای جلوی این شاهکار ملی در دسترسمان نیست که منتشرش کنیم؛ اما باید گفت که چراغ‌های روز (دی لایت ها) هم به این خودرو افزوده شده است. تصویری مجهول از چراغ های جلو خودرو پارس منتشر شده؛ اما هنوز نمی‌توان به صورت قطعی گفت مخصوص نسخه پلاس است. 

کابین پارس پلاس

در کابین پارس پلاس، شاهد تغییر برخی إلمان ها و دکوراتیو داشبورد و رودری ها هستیم. پلاستیک‌های طرح چوب که هنر MDF سازان کشور بود، بالاخره جای خود را به پلاستیک‌های کرومی داده‌اند. هم‌چنین مولتی مدیا و مانیتور لمسی هم به این خودرو افزوده شده که اتفاقا قابلیت نمایش فشار بادهای داخلی تایر بوسیله سنسورهای داخل تایرها را دارد. پس باید گفت که پارس پلاس مجهز به سیستم TPMS هم هست.

این‌طور که معلوم است، دکوراتیو فرمان هم تغییر کرده است. باتوجه به تصویر فوق، می‌توان فهمید که در پارس پلاس هم سیستم کروز کنترل هم‌چنان وجود دارد. دسته‌های راهنما و برف پاک کن هم خدا را شکر تغییر کرده و هم اکنون باید گفت که پارس پلاس علاوه بر سنسور نور، دارای سنسور باران هم هست. هم‌چنین آمپر خودرو مذکور تغییر کرده و برخی جزئیات به نسبت جذاب، به آن افزوده شده است.

لازم به ذکر است که باتوجه به تصاویر مذکور، روکش صندلی ها هم چرمی شده‌اند.

اما در نهایت باید گفت درست است که آپشن ها، فیچرها و برخی قابلیت های جدید را به نسخه پلاس پارس افزوده‌اید، اما آیا در رابطه با ایمنی این خودرو، اقداماتی انجام شده؟! یا اقدامی در جهت مقاوم سازی ورق های پارس پلاس انجام داده‌اید؟!

فقط این را می‌توانم به عنوان یک خبرنگار خودرویی بگویم که کاش یک مبحث آموزش سگمنت بندی برای تمام خودروسازان داخلی‌مان برگزار کنند؛ زیرا برخی اقدامات، واقعا عجیب به نظر می‌رسد!

مشخصات کلی

براساس برخی شنیده‌ها، پارس پلاس در ابتدای ورود با پیشرانه TU5 پلاس خواهد آمد. این موتور دقیقا با پیشرانه خودروهایی چون تارا، رانا پلاس مجهز به گیربکس 6 سرعته دستی و… یکسان خواهد بود. موتور مذکور با اتصال به گیربکس ۵ سرعته دستی BE4 توانایی تولید ۱۱۳ اسب بخار، قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر، گشتاور را دارد.

این احتمال وجود دارد که در ادامه، این خودرو به موتور XU7 پلاس هم مجهز شود. جهت اطلاع، این موتور توانایی تولید ۱۰۰ اسب بخار، قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر، گشاور را دارد.

در آخر هم به آپشن های این خودرو بپردازیم. از امکانات مهم پارس پلاس، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

مولتی مدیا و مانیتور لمسی همراه با نویگیشن
دوربین دید عقب همراه با سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
صندلی های چرمی
تنظیم زوایای صندلی به صورت برقی
سیستم کروزکنترل
دو ایربگ ایمنی
بالابرهای برقی شیشه هر چهار در
سنسورهای نور و باران
سیستم TPMS
دی لایت
سامانه GSI (احتمالی)
تهویه مطبوع اتوماتیک همراه با نمایشگر
و...

منبع: چرخان

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
ناشناس
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
نه هزینه تعمیر خودروی دست دوم خیلی زیاد شده
Arian
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
بابا اینا اشغالن حیف ۵۰۰ میلیون بدی جای اینا پارس میخوای زیر مدل ۹۶ بگیر
E
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
سلام گربه دستش به کوشت نمیرسه میگه پیف پیف بومیده.شد حالا اگه به درد نمیخوره چرا موقع ثبت نام چند میلیون متقاضی داره
زهرا سادات امیری کاشانی
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
سمند سورن پلاس مشکی
ناشناس
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
مگه اینا هم میشه تغیر یه رنگ مشکی بایه مانیتور حتما ۲۰۰ میلیون زیاد میشه
جلیل
۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
ختم کلام اصن بدرد نمیخوره ماشین منم چن سال پیش دنده کروز کارخانه ایی سال، 88داره مانیتور رینگ بستم چراغها جلورو قشنگ ترشو بستم ولی بازم این مردم وطنم میخرن اینو بعدش منم یه. هایلوکس خریدم بهتر میصرفه
bardia
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
خیلیییی ماشین خوبی اما خیلی گرونه من یادمه ی دفعه پرشیا ده ملیون بود ولی این موتورش از تی یو فایوم شتابو سرعتش بیشتره من تو سایتای معتبر دیگه هم تحقیق کردم اگه دقت کنید صندلی های عقبم مانیتور داره ولی به هر حال ماشینه خوبیه ولی باید ارزون تر باشه بعد به نظر من اصلاً به بدنه دست نظنید الان هیش بدنه به این خوشگلیو نمیتونید پیدا کید فقط تنها بدیه بدنشم اینه که جنس پوست پیازه جنسشو اگه فولاد کنید عالی میشه ممنون ارزون کنید خدافظ
یکی
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
واقعا دهنشون سرویس شد اینقدر تلاش کردن و این ماشین رو زمین تا آسمون تغییرات توش ایجاد کردن :/
الان شاید بالاتر از 200 میلیون بکشن رو این ماشین درحالی که من یه پارس تی یو فایو رو بردارم موتورش رو ریمپ کنم و صفحه نمایش لمسی تسلایی بذارم و کروز کنترل و... تمام امکانات اضافی اش رو غیر فابریک نصب کنم و اصلا خیلی بیشتر از خرید این سود میکنم. خداوکیلی یه تغییراتی بدین توی ماشین های جدیدتون که یه آدم که طرفدار پژو سیتروئن هست، دیگه نیاز نداشته باشه که بره طرف خودرو های ملی :(
یاسین
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
مسخرش بابا هیچ فرق نکرده بگی سورن پلاس هم از بهتره یه چراغ روز و مانیتور ارزششو نداره اما حداقل سورن پلاس خیلی زیاد نسبت به سورن معمولی فرق کرده اما حتی من می تونم پرشیامو اینوری کنم البته من پرشیا ندارم ولی هر کس می دونه که می شه پژو پارس رو اینجوری کرد
ناشناس
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
ایمنی پژو پارس افتضاح است حادثه خبر نمیکنه
اگر اهل جاده و سفر و خانوادگی بیرون رفتن هستید دور پارس رو خط بکشید
هر چند انتخاب دیگه ایی هم برا مردم نزاشتن
شاید بشه با اتحاد و یک دلی و نخریدن خودروهای بیکیفیت و غیر ایمن خودرو ساز ومسئولین رو وادار به تجدید نظر کرد تا فکری به حال مردم کنن
ناشناس
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
خدا کنه اقساط ۲ ساله برای پارس ELX بزارید
ناشناس
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
بابا این ایران‌خودرو واقعا بیشرفه یه مانیتور چراغ هاش رو روز تاب میکنه بعد یه پلاس اضافه میکنه و ۱۵۰ میلیون قیمت رو میبره بالا من بودم یه پارس tu5 صفر میخریدم تودوزی میکردم مانیتور میزدم چراغ روز تاب هم براش میزدم کنار علامت PARSهم یه + اضافه میکردم خب میشد پلاس همش ۱۵ میلیون نمی‌گرفت یعد این کلاه بردارا ۱۴۰ ۱۵۰ میلیون قیمت رو میبره بالا
علی
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
قیمت حالا چنده خدایش بدنه محکم هسته ماشین محمکم یا ن
مهدی
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
گفتن اردیبهشت پراید نسخه پلاس تولید میشه
مثه اینکه فعلا نوبت پارس بعد پراید پلاس
ناشناس
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
واقعا ایران خودرو یک کلاهبردار ماهره،به خاطر یک تغییرات جزی ماشین پارس را حتما ۳۰۰ میلیون میفروشه.
بهزاد
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
خاک خدا بر سرما که به این میگیم تغییر یرات خیره کننده‌
Bardia
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
موتور این اتوموبیل ۱۸۰۰ پلاس می باشد که چند ماهی میشه در ایران خودرو به صورت آزمایشی تولید می شود
سیستم سوخت رسانی کلا تغییر کرده و مصرف آن بسیار پایین اومده در حد پراید شده
سیستم روغن رسانی موتور به طور کل تغییر کرده و ایران واشر زدن به طور کامل رفع شده
روی هم رفته روی شتاب و راندمان و کشش موتور تغییراتی صورت گرفته که بهینه شده و قدرت موتور بالا رفته
تغییرات دیگه هم اعمال شده که قابل ذکر نیست
ولی یکسری پارس هایی که الان تحویل مشتری میشن با موتوری فعلی تحویل داده میشن
هنوز بازار شناخت کافی روی موتور ندارن و به قیمت پایین رو و بدل میشه به محض اطلاع عموم از این موتور قیمتش بالا خواهد رفت
فریاد یوسفي
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
برادران این کی میاد ؟؟ ایا ۴۰۱ میاد با فقط در سطح شایعست ... :/ ؟؟
امیر
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
بجای نصب این موتور قدیمی پژو ، موتور EP6 رو باید روی این ماشین نصب کنن این موتور یکی از بهترین موتور های پژو هست که با همکاری شرکت PSA و BMW طراحی شده و روی پژو 2008 نصب شده
امیر
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
میشه مشخصات پژو پارس تی یو فایو کلاس 20 سایت مازندران را بفرمایید
ناشناس
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
خیلی ماشین خوبی می شود
و این ماشین فکر کنم موتورش
تیوفایو یا سال باشد انشاالله
موتورش غیر تیوفایوباشد
چون تیوفایو 1600است قدرت موتور
وگرنه سال 1800است وسال
هوشش(6)ماه سر سیلندعوض
کرد بخاطر همین است که
تیوفایو در کفی بگذارش
وسال توی سینه کشی بگذارش
ناشناس
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
فکر کنم ضریب هوشی کارکنان سایپا ایران خودرو و...به شدت پایین آمده است
متاسفانه ضریب هوشی متوسط جامعه هم پایین آمده
ضریب هوشی متوسط جامعه 85است
در کره جنوبی 106است
در چین هم حدود 100است
به همین دلیل مثل عقب افتاده ها ماشین میسازند
مردم هم ماشین عقب مانده ها را میخرند
میثم
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
دیگه با رنگ داشبورد چیکار داشتید..این دیگه چه رنگ قهوه ای زشتی هست که استفاده کردید..با پلاستیک بی کیفیتش کنار میایم دیگه حداقل رنگشو خراب نکنید
امیرطاها
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
خیلی ماشین خوبیه و جالبه که بهش مانیتور وصل کردن اگزوزهای دوتایی آن و تغییر کردن چراغهای جلوی آن خیلی قشنگ شده چوب های بغل فرمان طوسی شده
ناشناس
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
واقعا به خاطر این می‌خوان 50 تا100 ملیون بکشن روش همینو بیرون می‌بریم مانیتور خوب ووووووووووووووووووو می ندازیم دیگه
Arman
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
یه جا لیوانی کنار ترمز دستی بزارن بد نیست
ناشناس
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
مرحبا ب این همه هوش و ذکاوت.این همه طرحهایه جدیر از کجاتون نشات میگیره.خخخ برید گمشین بابا
ناشناس
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
خوبه
ناشناس
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
خدایی خوبه لوگو شیر هست زیر اسب ایران فرغون نرفته
ابوالفضل
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
من برم اسفند براشون دود کنم خدایی خیلی نبوغ بخرج دادن براشون بادیگاردم بگیرید خدایی نکرده با این سطح از IQ مورد تهاجم قرار نگیرن
ناشناس
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
خداوکیلی این همه آپشن اینا گذاشتن روش اون رینگا چیع بجای اون یه دست پنج پر میزاشتین روش هم قشنگ تر میشد هم با ابهت
ناشناس
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
هر روز در خیابان ها و اتوبان‌ها خیل کثیری خودرو از زده خارج شده می بینیم که دود می کنند وهوا را بشدت آلوده می کنند اینهانتیجه حمایت آدمهای می باشد که خودشان بنز سوارهستند ولی از مردم بی چاره می خواهند لگنها یی داخلی استفاده کنند
علی اسدنیا دکترای جامعه شناسی اقتصادوتوسعه
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
هوالخالق قادرمتعال؛ واقعا"تأسف داره باطرح این
تغییرناچیزوتبلیغ آن جهت بهانهٔ افزایش قیمت بافرارازقانون!
کشورهای آسیایی؛ کره و... راببینیدو ازمردم جهان که نه، ازنخبگان ومردم مظلوم جمهوری اسلامی خجالت بکشید... .
ادامهٔ انحصار تولید،عرضه وهزینهٔ گزاف
به لحاظ ساختار ومدیریت ناسالم وناکارآمد
نتیجه اش همین انتظارمی رفت.
درصورت ادامهٔ این سیاست بسته وانحصاری،
منفعت مافیای زالوصفت تأمین وحقوق ملت
تضییع وخسران جبران ناپذیربر کشورکه خواستهٔ
شوم معاندین است،تحمیل می گردد.
*هان ای مسؤولین(خاصه دولت ایران قوی، فسادستیزومردمی) ؛ هوشیارباشید، به موقع عمل مطلوب نماییدتامنجربه عکس العمل وهزینهٔ مضاعف نگردید.
مهدی
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
چقدر بدبخت شدیم که پژو پارس باید چشمگیر باشه
ناشناس
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
خدالعنت کند ایران خودرو که ازاول تا اخر فقط کلاه سر همه ء گذاشتن فقط اشغال تحویل مشتری میدن
ارش
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
کم کم پراید موتور سیکلت هارو یک پلاس بچسبونین بگین پرایدپلاس جدید و کویر موتور پلاس بیارین به بازار ممنون
ناشناس
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
چوب بهش خیلی میاد اما این پلاستیک بهش نمیا
ناشناس
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
چرا بدنه ماشین عوض نمی کنی
ناشناس
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اهههه چرا داشبوردش اینجوریه
اون چیه که روشنه؟ تلویزیونه؟
چه پیشرفتی
تلویزیون گذاشتن رو ماشین .
یه لحظه به خودم و کشورم و پیشرفت های چشمگیرش بالیدم
اکبر
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
به نظر خودتون ، دیگه بس نیست که این چرت و پرت ها
رو به خورد مردم ندید. چقد حرف میزنید ، بسه دیگه بسه!
خسته شدیم
رضا بلوچی
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
تغییری نکرده!
ناشناس
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
به خاطر همین مزخرفاتی که فرمودین بهش اضاف شده براحتی تا 200 میلیون قیمت می خوره خودرو ساز های ما تیونینگ کار هستند اونم از نوع مزخرفش همونم دولا پهنا میندازن به مردم
Ali
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
مرزهای طراحی خودور جابجاشد دنیا محو نبوغ ایرانخودرو سایپا شد.این ماشین رو زیر یک میلیارد بدی ضرر کردی با این همه تعقیرات شگفت اوری ک انجام دادید.
ناشناس
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
به اینامیشه گفت تغییر؟ داشبوردهمونه رودریاهمونن یه پلاس اضافه میکنن کلی قیمت بالامیره بدون هیچ دلیل خاصی ایمنی و کیفیت هم تعطیله خیلی وقته
ناشناس
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
تیتری که زدی شوخیه؟ لااقل کمی از چینی ها یاد بگیرید.
ناشناس
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
سلام ، قیمت چند تا ببینیم میتوانیم بخریم یا این هم باید سرمایه داران بخرند
حسن
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
حتما یه 100ملیونی هم به قیمتش اضافه میکنن.ماشاالله میگم اسفند ندارید دود کنید؟
تالت
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
خوب شده ولی خدا میدونه به چه قیمتی بفروشنش دو تا آپشن براش گذاشتن به قیمت سانتافه هم میفروشن
ناشناس
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
واقعا مسخره هست با این خودرو های بی کیفیت
کائن
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
مگه سوریه ..نپسندید..