صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارگزار جدید پرسپولیس چطور ۶۵۰ میلیارد تعهدش را انجام می‌دهد؟

  • کد خبر: ۸۹۵۱۸
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
از قرارداد باشگاه پرسپولیس با کارگزار جدیدش جزییاتی گفته نشده منتشر شده است.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، چند روزی است که بحث امضای قرارداد باشگاه پرسپولیس با کارگزار جدید آنهم با مبلغ نجومی ۶۵۰ میلیارد تومان برای یک سال مطرح شده است. البته پس از مطرح شدن موضوع چندرسانه جزئیاتی درباره قرارداد مانند مبلغی که برای حق پخش تلویزیونی یا فروش پیراهن پیش بینی شده منتشر کردند.

پیگیری‌های ما اما جزئیات جدیدی را از این مسئله نمایان کرد. طبق اعلام یک منبع موثق از ۶۵۰ میلیارد تومانی که باشگاه پرسپولیس و کارگزارش با هم به توافق رسیدند بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان برای تبلیغات محیطی، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان فروش لباس و بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان بحث حق پخش و تولید محتوا گنجانده شده که هر کدام از این موارد توضیحاتی دارد.

اگر کمترین مبالغ درباره آیتم های مختلف را در نظر بگیریم جمع مبلغ تا ۵۷۰ میلیارد تومان می‌رسد که یعنی ۸۰ میلیارد تومان از طرق مختلف به باشگاه خواهد رسید اما اگر بیشتر این مبالغ را در آیتم های مختلف جمع کنیم به مبلغ ۶۳۰ میلیارد تومان می رسیم که ۲۰ میلیارد تومان با مبلغ اعلام شده فاصله دارد که به نظر می رسد این مبلغ درست تر باشد.

پیش بینی ۲۲۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان برای مسئله حق‌پخش می‌تواند منطقی به نظر برسد با توجه به ارزش برند پرسپولیس می‌شود با مذاکره پول خوبی به همین اندازه از تبلیغات محیطی به دست آورد.

درباره فروش ۲۰۰ میلیاردی پیراهن اما ابهامات زیادی وجود دارد. با توجه به رعایت نشدن قانون کپی رایت در کشور آیا کارگزار باشگاه پرسپولیس می تواند فقط پیراهن های اورجینال این باشگاه را در بازار به فروش برسانند؟ که این مسئله یک علامت سوال بزرگ است.

البته در این مورد شنیده می شود که فروش پیراهن در اختیار خود کارگزار است و باشگاه پرسپولیس فقط کمک می کند تا بشود در مسائلی مانند استفاده از تعزیرات یا بازرسی ها به کارگزار کمک کرد. یعنی چه کارگزار این مبلغ را بتواند پیراهن بفروشد و چه نتواند این پول به پرسپولیس می رسد.

در بخش حق پخش هم ابهامات وجود دارد. به هر حال شرایط الان طوری نیست که بشود حتماً تضمین داد که کارگزار پرسپولیس یا هر نهاد دیگری بتواند پولی بابت حق پخش را صدا و سیما بگیرد، اما پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که غیر از مسئله صدا و سیما بحث تولید محتوا هم در همین ماجرای حق پخش گنجانده شده. یعنی استفاده از فضاهای تبلیغاتی و مجازی پرسپولیس و تولید محتوا یکی از راهکارهای کارگزار برای درآمدزایی و ترساندن پول به پرسپولیس است.

در مجموع تا زمانی که قرارداد رسمی منعقد نشود و طرفین درباره ریز این قرارداد اظهارات رسمی نکنند نمی شود خیلی به صحبت‌ها اتکا کرد ولی به نظر می رسد اطلاعات بالا دقیق ترین اطلاعات درباره شرایط همکاری کارگزار پرسپولیس با این باشگاه است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.