تکذیب شایعه هدایت پرسپولیس توسط علی دایی استاندار خراسان رضوی خبر داد: تشکیل باشگاه ورزشی مشترک صنایع بزرگ استان بخشش ساپینتو فقط با دستور مستقیم تاج گندوز، ایران‌بیا نیست احتمال کنارکشیدن استقلال از جام حذفی | فشار بازی‌های آبی‌ها بالاست ژسوس سرمربی النصر شد بازی‌های لیگ برتر، هر سه‌چهار روز یک‌بار! پخش زنده بازی والیبال ایران و هلند در لیگ ملت‌ها (۸ تیر ۱۴۰۴) + تماشای آنلاین کمیته استیناف: استقلال، درخواستی برای بخشیدن ساپینتو نداده است! تاریخ نقل‌ و انتقالات لیگ برتر تغییر نمی‌کند رضاوند یک سال دیگر با استقلال تمدید کرد پایان بازسازی و مرمت بزرگ‌ترین زمین چمن‌مصنوعی شرق مشهد | سروسامان نصرت بسکتبال احتمالاً، والیبال شاید! رضا غندی‌پور در راه استقلال؟ وحید شمسایی: شهیدان جانشان را برای راحتی ما به خطر انداختند ادعای حسن روشن درمورد باشگاه استقلال: دلال‌ها همه‌کاره باشگاه هستند تاریخ و ساعت بازی پاری‌سن‌ژرمن و اینترمیامی | انتقام، انگیزه بزرگ مسی برابر پاریسی‌ها همه در انتظار ورود ساپینتو گل محمدی در آستانه بازگشت به پرسپولیس | کارتال جدا شد چراغپور: بازیکنان استقلال به حرف‌های جویباری درباره پاداش خودرو خندیدند
سرخط خبرها

تبلیغات محیطی؛ گره حل‌نشدنی لیگ برتر فوتبال!

  • کد خبر: ۸۹۴۵۷
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
تبلیغات محیطی؛ گره حل‌نشدنی لیگ برتر فوتبال!
کشمکش بر سر حق پخش تلویزیونی همچنان ادامه دارد و قرار نیست بعد از گذشت بیست و یک دوره از رقابت‌های لیگ برتر این معضل یک بار برای همیشه حل شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ‌درحالی هفته ششم لیگ برتر تمام شده است که هنوز کشمکش‌ها بر سر مسائل اولیه برگزاری مسابقات ادامه دارد. از بحث تبلیغات محیطی گرفته تا دریافت حق پخش تلویزیونی که سازوکار مشخصی ندارند، آن‌هم با‌وجود اینکه بیست‌و‌یکمین دوره لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران در جریان است. از‌سوی‌دیگر این‌روز‌ها و با‌وجود گذشت ۶ هفته هنوز حرف‌و‌حدیث‌ها درباره ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها زیاد است و در این حوزه نیز کار مشکل دارد و متولیان برگزاری مسابقات هنوز نتوانسته‌اند سازوکار‌های اولیه برای این اتفاق را فراهم کنند. در بحث تبلیغات محیطی که به‌عنوان یکی از محور‌های اصلی درآمدزایی باشگاه‌ها در ایران مطرح می‌شود، وضعیت به‌شدت مبهم و پیچیده شده است.

باشگاه استقلال بعد از حضور مصطفی آجورلو طرحی را برای دراختیارگرفتن حق تبلیغات محیطی ارائه داد و موفق شد با همراهی برخی باشگاه‌ها و با این شرط که کارگزار این باشگاه، تضامین لازم را ارائه دهد، تبلیغات محیطی را خودش اجرا کند. این شرایط با اعلام سازمان لیگ برای باشگاه پرسپولیس نیز اعمال شد؛، ولی به غیر از ۲ تیم تهرانی، سایر باشگاه باید طبق رویه قبل کار را به سازمان لیگ بسپارند و حق‌و‌حقوقشان را از این محل دریافت کنند.

در سال‌های اخیر و در‌حالی‌که مسئولیت تبلیغات محیطی به‌صورت‌کامل با سازمان لیگ بوده، باشگاه‌ها حقوقشان را در مقاطعی یا کلا دریافت نکرده‌اند یا اینکه ناقص به جیبشان رسیده است؛ موضوعی که همیشه انتقاد باشگاه‌ها را در‌پی داشته، اما همیشه این انتقاد‌ها بی‌پاسخ مانده بود. باشگاه‌ها حتی از، چون و‌چرای اجرای تبلیغات محیطی و اینکه طبق چه فرمولی درآمد‌ها بینشان تقسیم می‌شود، بی‌اطلاع بودند. پیش‌تر گفته می‌شد حق باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی ۸۰‌درصد است، ۱۰‌درصد به فدراسیون فوتبال خواهد رسید و ۱۰‌درصد دیگر نیز بین هیئت‌های فوتبال و سازمان لیگ تقسیم می‌شود؛ ولی اکنون با تغییر رویه در اجرا- دست‌کم برای ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس- درصد سهم‌ها نیز دچار تغییر شده است.

تناقض‌ها در‌این‌ارتباط تا حدی است که حتی در صحبت‌های صادق درودگر، مسئول بازاریابی سازمان لیگ، نیز نمی‌توان حقیقت را یافت. سازمان لیگ اعلام کرده بود که کارگزاران این ۲ باشگاه باید صددرصد ضمانت‌های لازم را برای پرداخت‌ها تا روز دوشنبه گذشته ارائه دهند، در‌غیر‌این‌صورت روند تبلیغات محیطی طبق اعلام عضو هیئت‌رئیسه سازمان لیگ و البته سخنگوی فدراسیون فوتبال باید به حالت قبل بازگردد.

با‌این‌حال سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان یک مرجع قانونی در تاریخ اول آذر اعلام کرد که کارگزار‌ان باشگاه‌ها باید ۲۵‌درصد ضمانت بدهند و طبیعتا فرصت لازم نیز برای این کار را خواهند داشت. این یعنی یک تناقض دیگر. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تاریخی را با شرایطی خاص در نظر می‌گیرند و به نوعی اولتیماتوم می‌دهند، ولی سازمان بازرسی این موضوع را رد و درصد ضمانت و نوع آن را بر اساس قانون اعلام می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->