صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تا پایان امسال

عملیات احداث جاده ترانزیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس به پایان می‌رسد

  • کد خبر: ۹۱۱۶
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از اتمام عملیات احداث جاده ترانزیت در این منطقه تا پایان سال ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد صادقی گلمکانی بیان کرد: جاده ترانزیت یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیر‌ساختی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای خروج از بن‌بست و وضعیت فعلی، اتصال این منطقه به نقطه صفر مرزی می‌باشد که در این راستا پروژه احداث جاده ترانزیتی از چندین سال قبل آغاز شده است.
وی با اشاره به مشکل تملک اراضی در احداث جاده ترانزیت تصریح کرد: یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های این پروژه، مربوط به تملک اراضی است که با همکاری و همیاری مردم و دلسوزی کشاورزان بومی روستا‌های همجوار شهرستان سرخس انجام شده است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: بدین منظور اقدامات تملک اراضی و زیر‌سازی ۲ کیلومتر باقی مانده جاده هم‌اکنون انجام شده است.
وی افزود: با احدات دو دهنه پل روگذر به طول ۱۰۰ متر در مسیر جاده ترانزیت، امیدواریم تا پایان سال جاری این پروژه زیرساختی به اتمام برسد.
صادقی گلمکانی با تأکید بر این که هزینه احداث جاده توسط موسسه منطقه ویژه اقتصادی سرخس تأمین شده است، گفت: با راه‌اندازی این جاده، ورود و خروج مرزی از طریق منطقه انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: ضمن این که سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیاز به اخذ ویزا ندارند.
صادقی گلمکانی درباره مزایای وجود جاده ترانزیت بیان کرد: اتصال به نقطه صفر مرزی و معافیت کامیون‌های وارده از پرداخت دوز بلاغ از جمله مزیت‌ها به شمار می‌رود.
وی کوتاه‌تر شدن مسیر منطقه ویژه تا نقطه صفر مرزی را یکی دیگر از مزایای احداث جاده ترانزیت در این منطقه عنوان کرد.
صادقی گلمکانی با اشاره به معافیت گمرکی پس از احداث این جاده تصریح کرد: با احداث جاده ترانزیت، امکان معافیت ۲۰ درصدی تعرفه گمرکی کالا اجرایی می‌شود.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: ضمن این که با ایجاد جاده مذکور، امر ترانزیت و اتصال این منطقه به نقطه صفر مرزی به سهولت انجام می‌شود.

 

منیع: آستان نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.