صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خودروهای کنونی با سه نوع طراحی دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک تولید می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، خودروهای دیفرانسیل جلو معمولاً کوچک‌تر بوده و فرمان پذیری بهتری دارند و از نظر حرکت در برف یا گل کشش بهتری ایجاد می‌کنند. خودروهای دیفرانسیل عقب در نقطه مقابل قرار داشته و معمولاً ابعاد کوچکی داشته و از شتاب بهتری سود می‌برند و در کل سواری نرم‌تری را ارائه می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید خودروی شما از نوع دیفرانسیل جلو است یا عقب نکات زیر را دنبال کنید.

محل قرارگیری پیشرانه

اکثر خودروها دارای پیشرانه در بخش جلو هستند و البته می‌توانند از نوع دیفرانسیل جلو یا عقب باشند. خودروهایی با پیشرانه در عقب همچون فولکس‌واگن بیتل همیشه از نوع دیفرانسیل عقب خواهند بود.

چگونگی نصب پیشرانه

اگر پیشرانه به‌صورت عرضی نصب شده باشد و تسمه‌های آن در یک‌طرف خودرو باشند، خودروی شما به احتمال زیاد از نوع دیفرانسیل جلو خواهد بود. اگر پیشرانه به‌صورت طولی نصب شده و تسمه‌ها به سمت جلوپنجره باشند خودروی شما احتمالاً دیفرانسیل عقب است (البته این قاعده به‌صورت کلی بیان شده و نمی‌تواند مبنای قطعی تشخیص دیفرانسیل جلو یا عقب بودن خودرو باشد).

نگاه کردن به دیفرانسیل

دیفرانسیل یک قطعه بزرگ و گرد است که نیروی تولیدی را از میل‌لنگ به چرخ ها می‌رساند. اگر چنین قطعه‌ای در اکسل عقب خودرو دیده شود آن خودرو از نوع دیفرانسیل عقب خواهد بود. در خودروهای دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل به‌صورت یکپارچه با گیربکس درآمده و در پشت پیشرانه ترنس اکسل را تشکیل داده است. در این حالت چرخ ها با واحدهای CV به میل‌لنگ مرتبط شده‌اند.

چگونه بفهمیم شاسی‌بلند ما دارای سیستم چهار چرخ محرک است؟

آسان‌ترین راه بررسی کردن اطلاعات خودروی مدنظر در موتورهای جست‌وجو است. شما همچنین می‌توانید با خواندن دفترچه راهنمای خودروی خود اطلاعات کاملی را به دست آورید.

منبع: پدال

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.