به گزارش شهرآرانیوز، ام اکس ۵ میاتا یکی از محبوبترین خودروهای اسپرت رودستر کوچک در جهان و یکی از مهمترین محصولات کمپانی مزدا است که از سال ۱۹۸۹ تا کنون روی خط تولید قرار دارد.
اکنون تصاویر مدل ۲۰۲۲ این خودرو منتشر شده که تغییرات مطلوبی در بخش تعلیق و همچنین سیستم ترمز را همراه دارد.
در آزمایشهای رانندگی، میاتای جدید سطح بالاتری از هماهنگی بین محورهای عقب، جلو و همچنین حفظ ثبات در تغییر وضعیت ناگهانی شرایط رانندگی مانند پیچهای تند را به نمایش گذاشته است.
براساس اطلاعات منتشره توسط مزدا؛ در این مدل از سیستم سینماتیک وضعیت استفاده شده که در حالت سادهتر بدان کنترل وضعیت حرکتی خودرو نیز میگویند. این سامانه سیستم تعلیق را به نوعی مدیریت میکند که در سرعتهای بالا و شرایط خاص رانندگی مانند پیچ ها، خودرو بیشتر تحت کنترل راننده باشد و تجربه جذاب تری از رانندگی ایجاد شود. جالب آنکه این تغییرات کاملا در چارچوب برنامههای مدیریت وزن میاتا قرار داشته و به هیچ عنوان اثر منفی بر وزن خالص خودرو نداشته است.
مزدا دستاورد این سیستم را پایداری و کنترل بیشتر حتی هنگام فشار بیشتر در رانندگی بر خودرو عنوان میکند.
تریم ویژه
تریم ویژه ۹۹۰ اس در مدل ۲۰۲۲ با رینگهای ۱۶ اینچی آلومینیومی ارائه میشود که مجموعا ۳.۲ کیلوگرم وزن خودرو را کاهش داده است. سیستم ترمز برمبو با کالیپر ۴ پیستونه از دیگر جذابیتهای این تریم است.
وزن خالص این مدل تنها ۹۹۰ کیلوگرم است.
قیمت پایه این تریم حدود ۲۵۳۰۰ دلار خواهد بود.
در بازار ژاپن نیز، مزدا قصد دارد تا تریمی ویژه با نام آر اف را عرضه کند که قیمت پایه آن ۳۳۳۰۰ دلار خواهد بود. موتور موردنظر برای این تریم ۴ سیلندر ۲ لیتری (خروجی ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر) است که در مقایسه با موتور ۱.۵ لیتری نسخه استاندارد (خروجی ۱۳۱ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر)، عملکرد قدرتمندتری دارد.
منبع: عصر ایران