صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

با این سه روش ساده، خشم خود را کنترل کنید

  • کد خبر: ۹۴۳۳۶
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
کنترل خشم یکی از مهارت‌هایی است که به افراد کمک می‌کند تا بتوانند بر احساسات منفی غلبه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، عصبانیت احساسی طبیعی است و کنترل آن می‌تواند در عبور از مشکلات و مسائل مختلف، چه در خانه و چه در محل کار، به شما کمک کند. اما اگر عصبانیت، از کنترل خارج شده و تهاجمی، انفجاری یا حتی منجر به برخورد‌های فیزیکی شود، مشکل‌ساز است. کنترل عصبانیت بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند که حرفی نزنید یا کاری نکنید که بعدا باعث پشیمانی‌تان شود.

با به‌کارگیری این سه راه‌حل، عصبانیتتان را پیش از اینکه کاملا اوج بگیرد، کنترل کنید:

۱- نفس عمیق در کاهش خشم مؤثر است

در هنگام خشم تنفس شما سطحی و سریع می‌شود به همین دلیل یکی از راه‌های مقابله با این شرایط، تنفس عمیق، آرام و کنترل‌شده است. تنفس آرام به شما اجازه می‌دهد که خیلی سریع آرام شوید.

برای انجام این کار می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

روی صندلی بنشینید، گردن و شانه‌های خود را رها کنید و اجازه دهید که بدنتان آرام شود. از بینی نفس عمیق بکشید و در این حین به بالا آمدن شکم خود توجه کنید. سپس از طریق دهان خود بازدم را انجام دهید. سعی کنید این تمرین را ۳ بار در روز به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه انجام دهید.

۲- با خودتان جملات آرامش‌بخش را تکرار کنید

تکرار جملات آرامش بخش در مهار کردن احساسات منفی و ناامیدکننده مؤثر است و کنترل شرایط را برای شما آسان‌تر می‌کند. سعی کنید به آرامی عباراتی مانند «همه چیز خوب است و همه چیز درست می‌شود» را با خود تکرار کنید.

۳- خیال‌پردازی کنید

تصور یک محیط شاد یا به یاد آوردن برخی رویا‌ها به شما کمک می‌کند که احساس بهتری داشته باشید. هنگام مقابله با تنش‌ها سعی کنید یک تصویر ذهنی و خیالی که به شما آرامش می‌دهد را مجسم کنید تا مغزتان سبک شود.

افکار خیالی باعث می‌شوند احساس شادی، آرامش و امنیت کنید. شما در زمان خشم می‌توانید خاطرات یک سفر یا کوهنوردی را به خاطر بیاورید؛ با تمرکز بر روی جزئیات، ذهن شما آرام شده و اضطراب و استرس شما کمتر می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.