صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سیدعبدا... ارجائی در نشست با هیئت مدیره و جمعی از اعضای جامعه قاریان مشهد، افزود: معتقدم که جلسات قرآن خانگی بر تربیت اجتماعی بسیار تأثیرگذار است و بر این اساس به دنبال رونق دوباره این جلسات در نقاط مختلف شهر هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ از زمان آغازبه کار دوره جدید مدیریت شهری مشهد، حمایت از تشکل‌های فرهنگی و مذهبی جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های شهرداری مشهد داشته است. در این راستا شهردار مشهد درباره حمایت از فعالیت‌های قرآنی، ضمن اشاره به تأثیرگذاری جلسات خانگی آموزش و تلاوت قرآن و مباحث استاد شاگردی، گفت: شهرداری با همه توان از گسترش این جلسات و توسعه فرهنگ قرآنی در شهر حمایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی در نشست با هیئت مدیره و جمعی از اعضای جامعه قاریان مشهد، افزود: معتقدم که جلسات قرآن خانگی بر تربیت اجتماعی بسیار تأثیرگذار است و بر این اساس به دنبال رونق دوباره این جلسات در نقاط مختلف شهر هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش سینه به سینه و محفلی قرآن باید ادامه دار باشد و تقویت شود، اظهار کرد: در این مسیر و رونق دوباره جلسات و محافل قرآن خانگی، جامعه قاریان مشهد می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد و ما نیز از این کار حمایت خواهیم کرد.

طرح و برنامه جدید ارائه شود

شهردار مشهد تصریح کرد: برای تحقق این هدف ظرف مدت یک ماه طرح و برنامه‌ای از سوی جامعه قاریان مشهد تدوین و به کمک سازمان فرهنگی واجتماعی شهرداری عملیاتی شود و در جلساتی که هرسه ماه تشکیل خواهد شد، میزان پیشرفت و اقدامات انجام شده به صورت محسوس و قابل سنجش بررسی شود.

ارجائی ضمن اشاره به اینکه در امور تربیتی و فرهنگی به ویژه در حوزه جوانان باید از مباحث قرآنی به عنوان محتوا بهره گرفت، تصریح کرد: معاونت و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری با کمک جامعه قاریان قرآن مشهد در این راستا برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: در مسیر تحقق و گسترش فرهنگ قرآنی در شهر مشهد، فرهنگ سرای قرآن و عترت باید به صورت جدی فعال شود و جلسات آموزش قرآن به سبک استادشاگردی احیا شود تا در کنار علوم و فنون قرآنی مباحث تربیتی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد.

طراحی برنامه برای مشهد قرآنی ۱۴۲۰

شهردار مشهد با بیان اینکه باید برنامه‌ای برای مشهد قرآنی ۱۴۲۰ طراحی و عملیاتی شود، افزود: جامعه قاریان مشهد و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد برای تحقق این هدف به طور ویژه توجه کند.

ارجائی گفت: اکنون برای تبیین و گسترش فرهنگ قرآنی در مناطق مختلف شهر به سفیران قرآنی نیاز داریم. جامعه قاریان مشهد باید در این زمینه فعال شود و شهرداری نیز در این مسیر حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد درمجموع از گسترش و توسعه فرهنگ قرآنی در شهر به ویژه احیای جلسات و محافل قرآنی خانگی، تمام قد حمایت می‌کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.