ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آزادی - جانباز؛ بدون توقف به‌نفع مردم

  • کد خبر: ۹۹۵۹۴
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
آزادی - جانباز؛ بدون توقف به‌نفع مردم
سیدعبدا... ارجائی گفت: با تلاش همکاران معاونت و سازمان عمران شهرداری مشهد، زیرگذر آزادی به جانباز ظرف حدود ۱۰ ماه آماده بهره برداری شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یکی از معضلات ترافیکی ورودی غربی مشهد در ابتدای میدان قائم (عج)، وجود دوربرگردان هم سطح مسیر بزرگراه آزادی حدفاصل میدان استقلال تا میدان قائم (عج) بود. این دوربرگردان که در بخش بزرگراهی و در یکی از مسیر‌های پررفت وآمد شهر واقع شده بود، سبب بروز تصادفات زیاد و مشکلات ترافیکی برای زائران و مجاوران بارگاه رضوی می‌شد.

ترافیک به وجودآمده از این دوربرگردان هم سطح در برخی ساعات شبانه روز به حدی بود که تا میدان آزادی کشیده می‌شد و از سوی دیگر این دوربرگردان سبب کندی حرکت در مسیر ورودی به مشهد شده بود و به دلیل درخواست‌های مردمی و رفع مشکل ترافیکی از منطقه، ساخت دوربرگردان به صورت غیرهم سطح و زیرگذر در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفت و دو روز پیش و پس از ۱۰ ماه تلاش شبانه روزی، زیرگذر آزادی به جانباز به دستور شهردار مشهد بدون برگزاری مراسم رسمی، به بهره برداری رسید و در اختیار مردم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی در حاشیه بازدید از این پروژه گفت: با تلاش همکاران معاونت و سازمان عمران شهرداری، زیرگذر آزادی به جانباز ظرف حدود ۱۰ ماه آماده بهره برداری شد.
وی اضافه کرد: با توجه به آماده بودن پروژه، از همکاران خواستیم تا زیرگذر را برای استفاده شهروندان بازگشایی کنند.

افتتاح رسمی در ۲۷ رجب

وی ادامه داد: امیدواریم در فرصتی مناسب هم زمان با ۲۷ رجب، مصادف با مبعث حضرت محمد (ص)، با حضور مردم این پروژه را به صورت رسمی افتتاح کنیم.

ارجائی افزود: اکنون تأکید ما بر این است که راه مردم باز شود و زائران و مجاوران عزیز بتوانند از زیرگذر آزادی-جانباز استفاده کنند و منتظر افتتاحیه نمانند.

وی ادامه داد: از تلاش همکارانم برای اجرای این پروژه و صبر ساکنان منطقه که مشکلات عملیات عمرانی را تحمل کرده اند، تشکر می‌کنم و امیدوارم پروژه مبارک مردم عزیز باشد.

با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این باره گفت: دوربرگردان غیرهم سطح آزادی به جانباز با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بازگشایی شده است. ایمان فرهمندی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در بزرگراه آزادی وجود داشت، دسترسی همشهریان به بولوار جانباز از مسیر میدان قائم (عج) بود.

وی تصریح کرد: در گذشته دوربرگردانی هم سطح و خطرناک در این منطقه وجود داشت که تصادفات سنگین و تلفات بسیاری را رقم می‌زد. از این رو لزوم ساخت دوربرگردان غیرهم سطح در این مسیر در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفت و عملیاتی شد.

وی با اعلام اینکه دوربرگردان آزادی به جانباز در ۲۵۰ متری پل جانباز بازگشایی شده است، گفت: این دوربرگردان با هدف دسترسی همشهریان ساکن در بولوار جانباز و شهیدفرامرز عباسی بازگشایی شده است و امیدواریم با بهره مندی همشهریان، شاهد کاهش بار ترافیکی در این مسیر باشیم.

فرهمندی با اشاره به بسته بودن دسترسی معابر فرعی محله آزادشهر در ضلع غربی بزرگراه آزادی، حدفاصل آزادی ۳۶تا۴۸ با اجرای این دوربرگردان، گفت: لزوم اجرای هرچه سریع‌تر پل محلی در داخل بافت مسکونی، با هدف آسان سازی دسترسی شهروندان ساکن در این محدوده به منازلشان مورد تأکید است.

بازگشایی طی ۱۰ ماه

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در حاشیه بازدید شهردار مشهد از این پروژه گفت: پروژه دوربرگردان زیرگذر آزادی–جانباز طی ۱۰ ماه اجرا و آماده بهره برداری شد.

سیدخلیل منبتی اضافه کرد: اجرای پروژه دوربرگردان زیرگذر آزادی به جانباز از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در راستای تسهیل دسترسی به بولوار جانباز و پاسخ به درخواست شهروندان آغاز شد.

وی تصریح کرد: در این پروژه رفع معارض و جابه جایی تأسیسات شهری زیادی ازجمله خط بیست کیلوولت برق در سیصدمتر، خط لوله سایز هفتصد میلی متری آب در سیصدمتر طول، لوله هشتصد میلی متری فاضلاب به طول ۲۲۰ متر، دکل مخابرات و جابه جایی لوله گاز بیست اینچی، با همکاری شرکت‌های خدماتی انجام شده است.

منبتی اظهار کرد: برای ساخت دوربرگردان زیرگذر آزادی-جانباز، ۳۶۴ عدد شمع بتنی، ۲۴ هزار مترمکعب عملیات خاکی، ۸۶۵ تن آرماتوربندی، ۷۰۲۶ مترمکعب بتن ریزی و بیش از ۲۰۰۰ قطعه دیوار بتنی پیش ساخته اجرا شده است.

وی افزود: کارکرد‌های ترافیکی ایجاد چپ گرد از بزرگراه آزادی به بولوار جانباز، امکان تردد از بولوار آموزگار به شمال بزرگراه آزادی، ایجاد یک دوربرگردان در محور آزادی و امکان تمایلات گردشی از شمال به شمال بزرگراه آزادی را دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->