صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آمریکا داعش را به اوکراین منتقل می‌کند

  • کد خبر: ۱۰۱۰۳۸
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای گفت که آمریکا تروریست‌های داعش را در پایگاه التنف سوریه برای اعزام به اوکراین آموزش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که پایگاه التنف که تحت کنترل نیروهای آمریکایی در سوریه است شاهد آماده سازی و آموزش تروریست‌های وابسته به داعش برای انتقال آنها به اوکراین و استفاده از آنها در دونباس بوده است.

سازمان اطلاعات روسیه گفت: «در پایان سال ۲۰۲۱، آمریکایی‌ها ده‌ها تروریست داعش را از اتباع روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع آزاد کردند و به پایگاه التنف تحت کنترل ایالات متحده اعزام شدند و در آنجا تحت عملیات ویژه قرار گرفتند. آموزش روش های انجام اقدامات خرابکارانه و تروریستی با تمرکز بر منطقه دونباس در این پایگاه صورت گرفته است.»

این بیانیه می افزاید: «اطلاعات مرکزی آمریکا و فرماندهی عملیات ویژه نیروهای مسلح آمریکا به تشکیل واحدهای جدید داعش در خاورمیانه و کشورهای آفریقایی ادامه می‌دهند و قرار است با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای ناتو به اوکراین منتقل شوند. شرکت در فعالیت‌های خرابکارانه و تروریستی در اوکراین از طریق خاک همسایه لهستان برنامه آمریکا برای تروریست‌های داعش است.»

منبع: شفقنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.