صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

انتقال ویروس آنفلوانزا طی نیم ساعت از طریق دست آلوده

  • کد خبر: ۱۰۳۰۴
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گفت: ویروس آنفلوانزا به شدت مسری است و حداقل در ۳۰ دقیقه از طریق دست‌های آلوده منتقل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین عرفانی، به تشریح وضعیت بیماری آنفلوانزا در کشور پرداخت و افزود: تب بالای ۳۸ درجه به همراه سرفه، سر درد و بدن درد شدید، از علائم ابتلا به آنفلوانزا است.
وی با عنوان این مطلب که تشخیص دقیق آنفلوانزا فقط با آزمایش ترشحات گلو امکان پذیر است، گفت: هیچ متخصصی نمی‌تواند سرماخوردگی و آنفلوانزای خفیف را تشخیص دهد و باید از طریق آزمایش ترشحات گلو صورت بگیرد.
عرفانی ادامه داد: بر اساس برنامه مراقبت سازمان جهانی بهداشت، نیازی نیست که همه موارد آنفلوانزا تشخیص داده شود و از طریق «پایگاه دیده ور»، نمونه‌هایی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که ویروس آنفلوانزا شدیدا مسری است، گفت: پایه اصلی کنترل این بیماری، شستشوی دست‌ها است. گفته می‌شود که حداقل ظرف ۳۰ دقیقه این ویروس از طریق دست‌های آلوده می‌تواند به فرد دیگری منتقل شود.
وی افزود: آنفلوانزا در تمام طول سال اتفاق می‌افتد، اما در فصول سرد سال شرایط انتقال ویروس بیشتر فراهم می‌شود که با رعایت بهداشت فردی و عمومی، می‌توان از انتقال این بیماری جلوگیری کرد.
عرفانی گفت: اگر ما رفتار‌های تنفسی خودمان را در جامعه کنترل کنیم، شیوع آنفلوانزا در کشور اتفاق نمی‌افتد.

 

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.