صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ضرب الاجل اجرای پروژه‌های زودبازده در حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۰۴۷۸۸
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی مشهد گفت: بایستی به سمتی برویم که در سه ماه نخست سال جاری، کلیه قرارداد‌ها منعقد گردد و تا پایان سال بخش اعظم پروژه‌ها اجرایی شود.

 به گزارش شهرآرانیوز، سید ابراهیم علیزاده در جلسه کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر پیرامون فعالیت ستاد بازآفرینی مناطق شهر مشهد اظهار کرد: شایسته است در راستای انجام اقدامات خدمت‌رسان ذیل ستاد بازآفرینی مناطق شهرداری مشهد، کارشناس معرفی و فعالیت‌ها آغاز گردد تا بتوانیم ظرفیت سایر ادارات را در زمینه خدمت رسانی پای کار بیاوریم و در راستای سند توسعه گام نهیم.

وی افزود: ستاد بازآفرینی نقطه قوت و ظرفیتی در منطقه بوده و می‌تواند نیاز اساسی مردم را مرتفع سازد؛ ۳۰ درصد تکالیف در حوزه شهر به شهرداری و ۷۰ درصد تکالیف در حوزه سایر ادارات و دستگاه‌هاست، از این رو زمانی می‌توانیم محرومیت را از میان برداریم که از ظرفیت استان استفاده نماییم و نیاز‌ها را مرتفع سازیم.

علیزاده بیان کرد: درخواست می‌گردد تا چهارچوب فعالیت‌ها در ستاد بازآفرینی مناطق شهرداری مشخص گردد و کارشناسان را به سازمان بازآفرینی معرفی کنند؛ امیدواریم در اولین فرصت ابلاغ احکام در ستاد بازآفرینی توسط فرمانداری صادر شود.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی مشهد در ادامه پیرامون مصوبه طرح‌های زودبازده و اعتماد ساز تصریح کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های زودبازده و پیشران توسعه در مناطق حاشیه شهر مشهد مدنظر قرار گرفته شده است، بنا بود این مبلغ در سال ۱۴۰۰ اعمال گردد، ولی شهرداری اعلام کرد که در اصلاح بودجه با محدودیت مواجه بوده و امکان افزایش مبلغ تا این میزان فراهم نیست، از این رو ۲۸۰ میلیارد تومان در اصلاح بودجه ۱۴۰۰ و مابقی در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد.

وی با اعلام اینکه از ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، فقط ۶۰ میلیارد تومان بازگشایی شده است، گفت: اولین مصوبه شورای ششم، اجرای پروژه‌های زودبازده بوده و بدین واسطه انتظاراتی برای مردم ایجاد شده است، این در عین حالی است که اجرای آن برای شهرداری الزام آور می‌باشد.

علیزاده تصریح کرد: پیشنهاد‌های اولیه پروژه‌های زود بازده، توسط مناطق ارائه شده و باید در اولویت کاری قرار گیرد؛ بایستی به سمتی برویم که در سه ماه نخست سال جاری، کلیه قرارداد‌ها منعقد گردد و تا پایان سال بخش اعظم پروژه‌ها اجرایی شود.

حمید ضمیری، عضو کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی مشهد با اشاره به اینکه در مرداد ماه سال گذشته حمایت از طرح‌های زودبازده و اعتمادساز مصوب شد، بیان کرد: در آبان ماه سال گذشته طرح‌های پیشنهادی قطعی گردید و در فرصتی یک ساله، بایستی در سال جاری ۱۰۰ درصد پروژه‌ها محقق شود.

وی با اشاره به بروکراسی اداری گفت: در راستای عملیاتی ساختن پروژه‌های زودبازده حاشیه شهر، سه اقدام تملک، طراحی و اجرا بایستی در دستور کار قرار گیرد؛ در حال حاضر باید مجری مشخص و مسئولیت‌ها تفکیک شده باشد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی مشهد مقدس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.