صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سازمان ملل اعلام کرد که تعداد آوارگان اوکراینی از ابتدای آغاز جنگ روسیه تا کنون به بیش از 5 میلیون نفر رسیده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که تعداد آوارگان اوکراینی از ابتدای آغاز جنگ روسیه تا کنون به بیش از ۵ میلیون نفر رسیده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، ۹۰ درصد از این افراد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند به خصوص که مقام‌های اوکراینی به مردان اجازه ترک کشور را نمی‌دهند.

از سوی دیگر، سازمان جهانی مهاجرت خبر داد که حدود ۲۱۰ هزار نفر که تابعیت اوکراینی ندارند، در پی آغاز جنگ در این کشور، مجبور به فرار از اوکراین شده‌اند.

بر اساس برآورد سازمان ملل، تعداد آوارگان در داخل اوکراین به ۷.۱ میلیون نفر رسیده است و این بدان معناست که دست کم بیش از ۱۲ میلیون نفر در اوکراین مجبور به ترک محل سکونت خود شده‌اند.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد.   «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.