صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

الگوی نیکو در گسترش فرهنگ تلاوت

  • کد خبر: ۱۰۵۳۳۴
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
مرتضی نجفی قدسی - روزنامه نگار سابق روزنامه اطلاعات

استاد سیدمرتضی سادات فاطمی از استادان برجسته قرآنی کشور هستند که ده‌ها سال به تدریس تلاوت و قرائت قرآن مشغول بوده‌اند و هم‌اکنون از پیش‌کسوتان این عرصه محسوب می‌شوند. اذان‌های سحرگاهی ایشان در حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) و جلسات قرآنی هرشب ایشان در اتاقک روبه‌روی بقعه منوره آن حضرت در طول سالیان دراز، خاطره‌های ماندگاری برای قاریان مشهدی و زائران دارد.

این جلسات قرآن هم‌اکنون نیز در حرم مطهر حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود که نشان از اهتمام ویژه استاد به ترویج و تلاوت قرآن کریم در میان مردم است.

بنده پس از آنکه اولین صفحه ویژه اخبار و مطالب قرآنی را تحت عنوان صفحه «نور» در پنجم آبان ١٣٦٧ در روزنامه اطلاعات راه‌اندازی کردم، درصدد بودم با یکی از قاریان ممتاز و برجسته کشور مصاحبه کنم.

آن زمان یکی از دوستان قرآنی ما به نام مهندس ملازم که علاقه وافری به قرائت قرآن داشت و با بیشتر قاریان مطرح کشور رفاقت داشت، به من گفت: شایسته است که اولین مصاحبه صفحه نور را با کسی انجام بدهی که درباره او هیچ حرفی نیست و آن استاد سید مرتضی سادات فاطمی است.

مورد علاقه و عنایت رهبر معظم انقلاب هم هست و قطعا این مصاحبه با اقبال آحاد قرآنیان مواجه خواهد شد.

من نیز این کار را انجام دادم و در دومین شماره صفحه نور در تاریخ دوازدهم آبان ١٣٦٧، مصاحبه با استاد سید مرتضی سادات فاطمی را منتشر کردم و به لطف خدا انعکاس گسترده‌ای پیدا کرد. خداوند روح مرحوم ملازم و فرزند نوجوانش، ایمان، را که هر دو در یک حادثه تصادف جان باختند با قرآن و اولیایش محشور بفرماید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.