صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شورا‌ها هنوز ناظر واقعی عملکرد شهرداری نیستند

  • کد خبر: ۱۰۶۸۲۵
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
حسن کریمدادی - رئیس کمیسیون خدمات‌شهری، شورای اسلامی شهر مشهد

شورا‌ها به‌نوعی تجلی مردم‌سالاری دینی هستند که حکومت خود مردم بر مردم است. جایگاه شورا زمانی معنا پیدا می‌کند که منتخبان، خود را نماینده مردم بدانند و همه خدمات شهر را مدنظر داشته باشند، نه‌فقط خدمات شهرداری را. شهرداری جزوی از خدماتی است که شورا باید بر آن نظارت داشته باشد.

شورا در اصل نماینده مردم است؛ بنابراین باید رضایت مردم را جلب کند و رضایت مردم در این است که ما مسئله شهر را متوجه بشویم و همان مشکل را با نظر و مشارکت مردم حل کنیم. معضل بافت فرسوده شهر، سالیان سال است که حل‌نشده باقی مانده و دلیلش این است که برای مردم نقشی قائل نشده‌ایم.

هنوز پس از چند سال حریم حرم به هم ریخته و نابسامان است. اصلا از روندی که در این‌باره پیش آمده است، راضی نیستیم. حال پس از مدت‌ها طرح تفصیلی حریم حرم آماده شده است و امیدواریم این طرح به رضایتمندی بیشتر مردم کمک کند.

در جلسات کارشناسی مرتبط با بازآفرینی شهری، همیشه مطرح می‌کنیم که باید مشارکت مردم را داشته باشیم. شورا به‌دلیل آنکه سیاست‌گذار و ناظر است، باید بر فعالیت‌های شهرداری نظارت کند. اما به‌نظرم هنوز نتوانسته‌ایم نظارت واقعی را بر شهرداری شاهد باشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.