ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد کریمدادی: چشم انداز ۲۵ ساله در مدیریت آب مشهدمقدس ترسیم شده است فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه‌های سطحی فاصله بگیریم
سرخط خبرها

۳۲ پروژه شهری در خدمت شهروندان مشهد

  • کد خبر: ۹۵۹۲۸
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
۳۲ پروژه شهری در خدمت شهروندان مشهد
روز گذشته ۳۲ پروژه خدماتی در زمینه توسعه و بهسازی ایستگاه‌های آتش نشانی، ایجاد پل‌های عابرپیاده مکانیزه و غیرمکانیزه و بازار‌های ارزاق شهرداری در مناطق مختلف شهر مشهد به بهره برداری رسید.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ روز گذشته ۳۲ پروژه خدماتی در زمینه توسعه و بهسازی ایستگاه‌های آتش نشانی، ایجاد پل‌های عابرپیاده مکانیزه و غیرمکانیزه و بازار‌های ارزاق شهرداری در مناطق مختلف شهر مشهد به بهره برداری رسید.

شهردار مشهد در این مراسم که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران حوزه‌ها و سازمان‌های مختلف شهرداری مشهد در ایستگاه آتش نشانی ۵۳ شهرداری مشهد برگزار شد، گفت: در کمتر از ۴۵ روز از آخرین افتتاح در مجموعه شهرداری (بهره برداری و رونمایی از فضا‌های تفریحی ورزشی، کتب و ناوگان اتوبوسرانی ویژه افراد دارای معلولیت) که برای بهره مندی زائران و مجاوران بارگاه مقدس حضرت رضا (ع) داشته ایم، با افتتاح این ۳۲ پروژه یک بار دیگر شاهد به ثمر رسیدن تلاش‌های خادمان مردم در این ابر سازمان هستیم.

سیدعبدا... ارجائی شیرازی با بیان اینکه رویکرد‌های اساسی هر دوره مدیریت شهری در بودجه‌های تنظیمی آن دوره مشخص می‌شود، گفت: در بودجه سال آینده حداقل ۳۰ درصد بودجه عمرانی در مناطق حاشیه‌ای تعریف پروژه شده است که اختصاص بودجه برای این پروژه‌ها صد در صد خواهد بود. روی تحقق این پروژه‌ها بسیار جدی هستیم.

ارجائی با اشاره به تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۱ در دولت، ادامه داد: از نمایندگان استان، استاندار و اعضای شورای شهر می‌خواهم فعالیت خود را روی افزایش سهم شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ متمرکز کنند، زیرا حال و روز شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ تعریف ندارد.

ایمنی شهر تعارف بردار نیست

شهردار مشهد با بیان اینکه ایمنی شهر تعارف بردار نیست و جان و مال مردم در گرو اقدامات بموقع شهرداری در این حوزه است، گفت: حتما باید حادثه پلاسکوی دیگری به وقوع بپیوندد تا به خودمان بیاییم؟ چندین ساختمان بزرگ در شهر ناایمن هستند که باید تعیین تکلیف شوند. سازمان آتش نشانی و دستگاه قضایی باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشد تا مالکان این ساختمان‌ها مجاب به ایجاد تغییرات در این حوزه ایمن سازی ساختمان شوند.

ارجائی جانمایی ایستگاه‌های آتش نشانی را حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: برنامه ایجاد ایستگاه‌ها باید علمی پیش برود و از حوزه‌های مختلف باید بررسی کارشناسی و علمی صورت گیرد تا جانمایی مناسب انجام شود.

استمداد برای ساخت تجهیزات آتش نشانی

شهردار مشهد با بیان اینکه برنامه توسعه ایستگاه‌ها و بهسازی تجهیزات باید با استفاده از علم روز دنیا دنبال شود، افزود: با اینکه بهسازی تجهیزات اهمیت زیادی دارد، ما نباید خود را از تجهیزات روز محروم کنیم. بسیاری از امدادرسانی‌ها در شهر نیازمند تجهیزات ویژه است. در همین راستا از استارتاپ‌ها و فرهیختگان جامعه دعوت می‌کنیم در ساخت تجهیزات آتش نشانی متناسب با نیاز‌های کلان شهر‌ها ورود پیدا کنند.

آمادگی برای ایجاد بازار به نفع زائران در اطراف حرم

شهردار مشهد با اشاره به اینکه نحوه واگذاری بازار ارزاق مهم است و عدالت باید در این زمینه رعایت شود، ادامه داد: اگر برخی از فروشگاه‌ها در اطراف حرم قیمت‌ها را متعادل نکنند ما به این حوزه ورود پیدا می‌کنیم تا گرفتاری زائران در زمینه تأمین ارزاق رفع شود. اگر کسبه این محدوده رعایت حال زائران را نکنند، در ۴ بازار برای عرضه مستقیم کالا در اطراف حرم اقدام می‌کنیم.

ارجائی با بیان اینکه جمعیت به سمت کهن سال شدن پیش می‌رود و پل هوایی اقتضایی است که باید روی آن اهتمام داشته باشیم، بر ایجاد پل هوایی‌های مستحکم در مکان‌های مورد نیاز تردد مردم تأکید کرد وگفت: جنبه‌های تبلیغاتی نباید بر اهمیت تردد مردم و بهره مندی کامل آن‌ها از این خدمات اولویت پیدا کند. امیدواریم مکانیزه شدن پل‌ها در نقاط مورد نیاز مردم تداوم پیدا کند.

وی با اشاره به رحلت حضرت ام البنین (س) و اقدام شایسته حضور خانواده شهدا در مراسم افتتاحیه پروژه‌های روز گذشته گفت: خانواده‌های شهیدان گره گشای محلات هستند. در این سال‌ها خانواده شهدا خم به ابرو نیاورده اند و همچون کوهی استوار ایستاده اند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز با اشاره به بهره برداری از ۳۲ پروژه در حوزه خدمات شهری گفت: در مجموع حدود ۵۸ میلیارد تومان برای اجرای این ۳۲ پروژه هزینه شده است.

مهدی یعقوبی افزود: ایستگاه ۵۳ آتش نشانی شهرداری مشهد برای پوشش دهی و ارائه خدمات در محدوده بولوار مجلسی غربی و همچنین پوشش ایمنی ایستگاه راه آهن و سیلوی گندم به بهره برداری رسید.

وی اظهار کرد: ایستگاه شماره ۶ آتش نشانی از ایستگاه‌های قدیمی شهر و در محدوده بولوار مفتح قرار دارد که به دلیل موقعیت خاص آن نیاز به بازسازی داشت. این ایستگاه پس از به روزرسانی و بهسازی آن هم زمان با ایستگاه شماره ۵۳ به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تعدادی از ماشین‌های سنگین مجموعه خدمات شهری اورهال شده و آماده بهره برداری است، اضافه کرد: ۲۰ میلیارد تومان برای راه اندازی و بهبود وضعیت ایستگاه‌ها در نظر گرفته شده است. امیدوارم بتوانیم تا پایان سال شاهد بهره برداری از یک ایستگاه جدید در کنار ایستگاه ۹ شهرداری که از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های شهرداری است باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به افتتاحیه‌های مرتبط با سازمان سامان دهی مشاغل شهری گفت: تعدادی بازار ارزاق، بازار میوه و ساخت و تجهیز پل‌های هوایی مکانیزه و غیرمکانیزه در این سازمان اجرایی شده است که در زمینه بازار ارزاق و میوه می‌توان به بازار ارزاق عمومی شهید گمنام در محدوده منطقه ثامن، بازار ارزاق عمومی صدف در منطقه ۱۱ و بازار میوه نقویه در منطقه ۱۲ اشاره کرد.

مهدی یعقوبی بیان کرد: با راه اندازی این بازار‌ها تعداد بازار‌های ارزاق عمومی شهرداری به ۳۰ بازار و بازار‌های میوه به ۱۴ بازار افزایش یافت که حدود ۷۰۰ نیرو در این بازار‌ها به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش بازار‌های ارزاق در شهر نیستیم، تصریح کرد: ایجاد بازار ارزاق جدید در صورتی که محدوده یا منطقه‌ای در شهر زیرپوشش بازار‌های بزرگ نباشد و تقاضایی از سوی مردم وجود داشته باشد، در دستورکار قرار می‌گیرد.

یعقوبی با اشاره به اینکه یکی از این محدوده‌ها اطراف حرم مطهر رضوی است، افزود: در همین راستا برنامه‌ای برای ایجاد بازار ارزاق و بازار‌های موقت، به ویژه در ایام خاص سال داریم و در مجموع هدف شهرداری سامان دهی میوه فروش‌های غیررسمی است. وی با اشاره به احداث پل‌ها و مکانیزه کردن آن‌ها گفت: ۱۰ پل جدید، به ویژه در مناطق حاشیه شهر و ۱۷ پل هوایی نیز مکانیزه شدند که در این مراسم به بهره برداری می‌رسند.

مشهد محروم از بودجه ملی

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: بیشترین بار ارائه خدمات به زائران بر دوش شهرداری است. موضوعی که کمتر دیده و برجسته می‌شود.

حسن کریمدادی افزود: با وجود ارائه این سطح از خدمات، بودجه ملی و استانی به شهرداری مشهد تخصیص پیدا نمی‌کند.

وی اظهار کرد: ساخت چندین ایستگاه آتش نشانی در شهر، در برنامه عملیاتی چهارساله شهرداری قرار گرفته که بخش عمده آن‌ها در حاشیه شهر است.

وی با قدردانی از حضور مؤثر عوامل آتش نشانی مشهد و ارائه خدمات و کمک به مردم سیل زده «کنارک» گفت: این اقدام سبب رضایتمندی اهالی کنارک شد و قدردانی وزیر را هم به همراه داشت که شایسته تحسین است.

کریمدادی با بیان اینکه سیاست شورای ششم به عرضه مستقیم محصولات در بازار ارزاق عمومی و بدون واسطه به شهروندان است، اضافه کرد: شهرداری باید حذف واسطه گری را در دستورکار قرار دهد تا کالا‌های مورد نیاز مردم به قیمت مناسب تری در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

همچنین در این مراسم هم زمان با سالروز رحلت حضرت ام البنین (س) از مادران شهیدان خلیلی و روشن روان نیز قدردانی شد.

در مراسم دیروز علاوه بر احداث ایستگاه شماره ۵۴ در بولوار ابوذر، توسعه ایستگاه شماره ۶ آتش نشانی در بولوار مفتح اجرایی شد و از خرید یک دستگاه لودر و چند دستگاه خودرو برای ایستگاه‌های آتش نشانی و تجهیز ۱۷ پل عابر پیاده به آسانسور رونمایی شد و ۱۰ پل عابر پیاده غیرمکانیزه نیز به بهره برداری رسید؛ ضمن اینکه سه بازار میدان شهید گمنام در تقاطع بولوار طبرسی و کاشانی، بازار صدف، نبش صدف ۷ و بازار نقویه در بولوار نقویه، نبش نقویه ۲۳ نیز به بهره برداری رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->