صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سازمان ملل: ۲۰میلیون افغانستانی با گرسنگی شدید مواجه هستند

  • کد خبر: ۱۰۸۰۶۵
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
سازمان ملل گزارش داد که امنیت غذایی در افغانستان به مرحله فاجعه رسیده و نزدیک به ۲۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور با گرسنگی شدید مواجه هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سازمان ملل در گزارش جدید خود اعلام کرد که امنیت غذایی در افغانستان به مرحله فاجعه رسیده و نزدیک به ۲۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور با گرسنگی شدید مواجه هستند.

این نهاد همچنین پیشبینی کرده که ممکن است با برداشت گندم و کمک‌های تازه، وضعیت غذایی تا ماه نوامبر، کمی بهبود یابد.

براساس این گزارش که با همکاری سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل تهیه شده نشان می‌دهد که هنوز هم ۱۹.۷ میلیون نفر، حدود نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی شاید رو به‌رو هستند.

سازمان جهانی غذا هشدار داده است که برداشت گندم و ارسال کمک‌های بشردوستانه می‌تواند تا حدی وضعیت گرسنگی مردم در افغانستان را بهبود ببخشد.

در گزارش این سازمان همچنان تاکید شده است که خشک‌سالی طولانی مدت و بحران عمیق اقتصادی، افزایش مواد غذایی و تاثیر جهانی بحران اوکراین از جمله مهمترین عوامل تشدید بحران در افغانستان است.

برنامه جهانی غذا تاکید کرد که بهبود وضعیت کشاورزی و اتصال بازار روستا به شهر بسیار مهم بوده و بدون انجام این کار نمیتوان به بحران در این کشور کمک کرد.

از سوی دیگر سازمان جهانی غذا گفته است که کمک‌ها خود را برای بهبود امنیت غذایی و رشد کشاورزی در افغانستان ادامه خواهد داد و تاکنون برای ۱۶ میلیون نفر طی سال جاری کمک غذایی توزیع کرده است.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.