صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول‌ سازمانی شهرداری مشهد از آغاز سلسه آموزش‌های «زین قند پارسی» هم‌زمان با یادروز فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یاراحمدی‌خراسانی با بیان این خبر اظهار کرد: شهرداری مشهد، سازمانی است پردامنه که به‌دلیل ماهیت کاری، به صورت مستقیم و غیرمستقیم با عموم مردم در ارتباط است، از طرفی اصلاح شیوه گفتار و نوشتار، ساماندهی فرهنگ سازمانی و فرهنگ شهروندی، همواره از دغدغه‌های شهرداری مشهد به شمار می‌‏رود.

وی افزود: به دلیل همسایگی با حماسه‌سرای بزرگ، حکیم ابوالقاسم فردوسی که عمر گران‌بهای خود را برای پاسداری از زبان فارسی، حفظ عناصر ملی و تمدن ایرانی در اثر جاودان خود یعنی «شاهنامه» صرف کرد و نیز به‌دلیل گستردگی تعاملات در شهرداری، تردیدی نیست که این سازمان بزرگ باید به عنوان پیشگام در این زمینه نقش موثری ایفا کند.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول‌سازمانی شهرداری مشهد بیان کرد: در این راستا، گروه آموزش و توانمندسازی، به عنوان کلیددار این ماجرا، برای تولید سلسله محتوا‌های آموزشی الکترونیکی تحت عنوان «زین قند پارسی» اقدام کرده‌است، محوریت اصلی این آموزش‌ها «فارسی‌نویسی»، «درست‌نویسی» و «ساده‌نویسی»، با تاکید بر ادبیات نوشتاری و گفتاری درون‌سازمانی و به‌کارگیری آن در حوزه نامه‌نگاری، اطلاعیه‌ها، گزارش‌ها و ... خواهد بود.

یاراحمدی‌خراسانی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها از ۲۵ اردیبهشت، هم‌زمان با سالروز گرامی‌داشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی و با رویکرد آموزش‌های خرد (میکرولرنینگ) و تعامل‌محور، به‌صورت هفتگی و از بستر سامانه جامع آموزش منابع انسانی (جام)، اتوماسیون اداری (گام)، صفحه دسکتاپ، درگاه (سایت) خدمت، شبکه‌های اجتماعی و در قالب روش‌های جذابی همچون موشن‌گرافی، اسکورم تعاملی، اینفوگرافی و ... برای عموم سرمایه‌های انسانی در دسترس قرار می‌گیرد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.