صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هیولای مرسدس سرانجام از راه رسید

  • کد خبر: ۱۱۱۴۸۳
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
ابرخودرو AMG وان قدرت خودرو‌های فرمول‌یک را به خیابان‌ها خواهد آورد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مرسدس AMG وان سرانجام بعد از گذشت پنج سال از معرفی طرح مفهومی پروژه وان، برای عرضه به بازار رونمایی شد. پنج سال پیش بود که گروه مهندسی مرسدس AMG مدل مفهومی یک ابرخودرو عجیب را معرفی کرد. در آن زمان اعلام شد که محصول نهایی هم بسیار نزدیک به همین طرح خواهد بود. ابرخودرویی هیبرید که قرار بود با الهام از طراحی و مهندسی خودرو‌های فرمول‌یک، شاهکاری مهندسی را رقم بزند و حالا پس از تأخیر زیاد، این غول هزار اسب‌بخاری از راه رسیده است تا بازهم آلمانی‌ها در زمینه مهندسی خودرو تاریخ‌سازی کنند.

ازجمله مشخصات متمایز بدنه این خودرو می‌توان به شیب سقف و ورودی هوای روی آن اشاره کرد. در‌ها به‌سمت بالا و به‌شکل پروانه‌ای باز می‌شوند و در نمای عقب، بال فعال آیرودینامیک را می‌بینیم. همچنین، یک دیفیوزر بزرگ جایگاهی برای قرارگیری خروجی‌های سه‌گانه اگزوز است که با الهام از خودرو‌های فرمول‌یک طراحی شده است.

اما اساسی‌ترین تغییر در طراحی رینگ‌ها دیده می‌شود و رینگ‌های جدید مرسدس AMG وان ۱۰ پر و با کاور آیرودینامیک فیبرکربنی طراحی شده‌اند. در این خودرو سه حالت رانندگی آیرودینامیک با نام‌های بزرگراه، ترک و Race DRS را داریم. در حالت بزرگراه رانندگی عادی را داریم و این بدان معناست که ورودی‌های هوا بسته هستند و بال عقب هم باز نمی‌شود. در حالت ترک به کمک بازشدن دریچه‌ها و بازشدن بال عقب، نیروی روبه‌پایین تا پنج‌برابر بیشتر می‌شود و سامانه تعلیق در جلو و عقب هم به‌ترتیب ۳۷ و ۳۰ میلی‌متر کاهش ارتفاع خواهد داشت که این باعث می‌شود عملکرد بسیار خوبی از این خودرو در پیچ‌ها ببینیم. در حالت Race DRS نیروی روبه‌پایین ۲۰ درصد کاسته می‌شود تا بعد از پیچ‌ها بتوانید سریع‌تر شتاب بگیرید. این حالت در صورت ترمزگیری به‌صورت خودکار غیرفعال می‌شود.

پیشرانه هیبرید موسوم به ای‌پرفورمنس مرسدس بنز را در این خودرو داریم که به‌صورت ترکیبی توان تولید قدرت ۱۰۴۹ اسب‌بخار را دارد. یک پیشرانه بنزینی همراه با چهار موتور برقی این قدرت بسیار زیاد را تولید می‌کند. پیشرانه بنزینی فقط ۶/۱ لیتر حجم دارد و ساختار V۶ با توربوشارژ برقی در آن به کار رفته است. سیستم پاشش سوخت مستقیم در این خودرو نیز با الهام از پیشرانه‌های فرمول‌یک گروه مرسدس بنز مهندسی شده است. این پیشرانه کم‌حجم به‌تنهایی ۵۵۸ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. علاوه بر این پیشرانه بنزینی، یک پیشرانه برقی سوار بر میل‌لنگ می‌شود که ۱۶۱ اسب‌بخار را اضافه می‌کند. علاوه بر این، یک موتور قوی سوار بر توربوشارژ می‌شود که ۱۲۱ اسب‌بخار دیگر به قدرت این خودرو اضافه می‌کند. دو پیشرانه برقی دیگر روی محور جلو سوار می‌شوند که ۳۱۷ اسب‌بخار قدرت دیگر را اضافه می‌کنند.

سیستم همه چرخ محرک‌های مرسدس بنز به‌خوبی در مرسدس AMG وان کار می‌کند تا توزیع گشتاور عالی را در محور برقی جلو داشته باشیم و کشش مناسب در هنگام حرکت ایجاد شود. علاوه بر این، در محور جلو امکان بازیابی انرژی تا ۸۰ درصد از طریق کاهش سرعت داریم که این یعنی ترمز در این خودرو باعث شارژ پک باتری ۴/۸ کیلووات‌ساعتی لیتیوم‌یونی می‌شود. فقط با استفاده از انرژی ذخیره‌شده در این باتری می‌توان مسافت ۱/۱۸ کیلومتر را پیمود.
دو پورت، USB نمایشگر جلوآمپر ۱۰ اینچی، صفحه‌نمایش لمسی مرکزی و آینه دیجیتال همراه با نمایشگر دوربین عقب ازجمله امکاناتی است که در کابین مرسدس AMG وان دیده می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.