بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها
سرخط خبرها

خودرو سبز کیا معرفی شد

  • کد خبر: ۹۸۵۳۳
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
خودرو سبز کیا معرفی شد
کراس‌اور سبز EV6 خودروساز کره‌ای را به مسیری تازه می‌بَرَد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چند ماه پیش، شرکت خودروسازی کیا مهم‌ترین محصول خود در سال‌های گذشته را معرفی کرد. اکنون این خودرو جدید کره‌ای، یعنی EV6، هفته گذشته به طور رسمی وارد بازار شد.
از نظر ظاهری، با یک خودرو خاص طرف هستیم. کیا ادعا می‌کند EV6 با الهام از نیرو‌های مثبت و انرژی طبیعی طراحی شده و بدنه آن ترکیبی است از المان‌های تیز و اشکال تندیسی. در نمای روبه‌رو، چراغ‌های مثلثی‌شکل بزرگ شاخص‌ترین المان موجود هستند. با توجه به الکتریکی بودن پیش‌رانه، بین چراغ‌ها خبری از جلوپنجره مشبک نیست و یک نوار باریک آن دو را به هم متصل کرده است.

کیا EV6 در داخل کابین هم از طراحی خاصی برخوردار است. داشبورد این کراس‌اوور سبز یک پنل عریض روی خود دارد. این پنل میزبان دو نمایشگر منحنی دوازده‌اینچی است که یکی از آن‌ها وظیفه ارائه اطلاعات مختلف خودرو را بر عهده دارد و دیگری برای کنترل سیستم اینفوتینمنت استفاده می‌شود. سیستم اینفوتینمنت EV6 به قابلیت به‌روزرسانی از راه دور و چند سرویس آنلاین مجهز است.

این سرویس‌ها به راننده اجازه می‌دهند فاکتور‌هایی مثل نزدیک‌ترین ایستگاه شارژ، وضعیت باتری و میزان مسافت قابل پیمایش با شارژ باقی‌مانده را مشاهده کند. از دیگر بخش‌های جالب داخل کابین، سیستم صوتی آن است که دارای فناوری Active Sound Design است و بسته به سرعت حرکت، صدایی متناسب در داخل خودرو پخش می‌کند.

این محصول تازه کره‌ای از نظر تجهیزات و سیستم‌های ایمنی دست پر وارد میدان شده است. برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار خروج امن، دستیار هوشمند پارک از راه دور و دستیار رانندگی در اتوبان ۲. دستیار رانندگی در اتوبان ۲ ترکیبی از کروزکنترل تطبیق‌پذیر و حفظ خودرو بین خطوط است و فقط با زدن راهنما، EV6 به طور خودکار خط حرکت را عوض می‌کند. این خودرو با باتری استاندارد، باتری حجیم، نسخه تک‌دیفرانسیل و نسخه دودیفرانسیل به فروش خواهد رسید.

انرژی‌بخش مدل پایه از EV6 پک باتری ۵۸ کیلووات ساعتی است. این باتری موتور نصب‌شده روی محور عقب را که ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، تغذیه می‌کند. در نسخه تمام چرخ محرک، یک موتور دیگر روی محور جلو اضافه می‌شود تا مجموع خروجی پیش‌رانه به ۲۳۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کند. این نسخه از EV6 برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت نیازمند ۶.۲ ثانیه است. برد حرکتی نسخه مجهز به پک باتری پنجاه‌وهشت‌کیلووات‌ساعتی حدود ۴۰۰ کیلومتر برآورد شده است.

کیا EV6 از قابلیت شارژ با حداکثر نرخ V۴۰۰ و V۸۰۰ سود می‌برد. با تکیه بر این قابلیت، باتری EV6 در عرض ۱۸ دقیقه از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسد. برای افزایش عمر باتری و بهبود برد حرکتی، EV6 به یک پمپ حرارتی تجهیز شده است. این پمپ وظبفه دارد حرارت آزادشده را طوری مدیریت کند که عملکرد باتری در دما‌های مختلف، اختلاف چشمگیری نداشته باشد. برای مثال، کیا می‌گوید به لطف این پمپ، برد حرکتی EV6 در دمای ۷- درجه، معادل ۸۰ درصد از عملکرد خودرو در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
کراس‌اور EV6 در روز‌های گذشته با قیمت ۵۷ هزار دلار وارد بازار خودرو‌های جهان شد. نکته عجیب اینجاست که در بازار خودرو کشورمان امروز باید چیزی بیش از این مبلغ را هزینه کنید و به جای شاهکار جدید کیا، چری تیگو ۸ پرو سوار شوید!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->