به گزارش شهرآرانیوز؛ چند ماه پیش، شرکت خودروسازی کیا مهمترین محصول خود در سالهای گذشته را معرفی کرد. اکنون این خودرو جدید کرهای، یعنی EV6، هفته گذشته به طور رسمی وارد بازار شد.
از نظر ظاهری، با یک خودرو خاص طرف هستیم. کیا ادعا میکند EV6 با الهام از نیروهای مثبت و انرژی طبیعی طراحی شده و بدنه آن ترکیبی است از المانهای تیز و اشکال تندیسی. در نمای روبهرو، چراغهای مثلثیشکل بزرگ شاخصترین المان موجود هستند. با توجه به الکتریکی بودن پیشرانه، بین چراغها خبری از جلوپنجره مشبک نیست و یک نوار باریک آن دو را به هم متصل کرده است.
کیا EV6 در داخل کابین هم از طراحی خاصی برخوردار است. داشبورد این کراساوور سبز یک پنل عریض روی خود دارد. این پنل میزبان دو نمایشگر منحنی دوازدهاینچی است که یکی از آنها وظیفه ارائه اطلاعات مختلف خودرو را بر عهده دارد و دیگری برای کنترل سیستم اینفوتینمنت استفاده میشود. سیستم اینفوتینمنت EV6 به قابلیت بهروزرسانی از راه دور و چند سرویس آنلاین مجهز است.
این سرویسها به راننده اجازه میدهند فاکتورهایی مثل نزدیکترین ایستگاه شارژ، وضعیت باتری و میزان مسافت قابل پیمایش با شارژ باقیمانده را مشاهده کند. از دیگر بخشهای جالب داخل کابین، سیستم صوتی آن است که دارای فناوری Active Sound Design است و بسته به سرعت حرکت، صدایی متناسب در داخل خودرو پخش میکند.
این محصول تازه کرهای از نظر تجهیزات و سیستمهای ایمنی دست پر وارد میدان شده است. برخی از مهمترین آنها عبارتاند از دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار خروج امن، دستیار هوشمند پارک از راه دور و دستیار رانندگی در اتوبان ۲. دستیار رانندگی در اتوبان ۲ ترکیبی از کروزکنترل تطبیقپذیر و حفظ خودرو بین خطوط است و فقط با زدن راهنما، EV6 به طور خودکار خط حرکت را عوض میکند. این خودرو با باتری استاندارد، باتری حجیم، نسخه تکدیفرانسیل و نسخه دودیفرانسیل به فروش خواهد رسید.
انرژیبخش مدل پایه از EV6 پک باتری ۵۸ کیلووات ساعتی است. این باتری موتور نصبشده روی محور عقب را که ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، تغذیه میکند. در نسخه تمام چرخ محرک، یک موتور دیگر روی محور جلو اضافه میشود تا مجموع خروجی پیشرانه به ۲۳۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کند. این نسخه از EV6 برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت نیازمند ۶.۲ ثانیه است. برد حرکتی نسخه مجهز به پک باتری پنجاهوهشتکیلوواتساعتی حدود ۴۰۰ کیلومتر برآورد شده است.
کیا EV6 از قابلیت شارژ با حداکثر نرخ V۴۰۰ و V۸۰۰ سود میبرد. با تکیه بر این قابلیت، باتری EV6 در عرض ۱۸ دقیقه از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد میرسد. برای افزایش عمر باتری و بهبود برد حرکتی، EV6 به یک پمپ حرارتی تجهیز شده است. این پمپ وظبفه دارد حرارت آزادشده را طوری مدیریت کند که عملکرد باتری در دماهای مختلف، اختلاف چشمگیری نداشته باشد. برای مثال، کیا میگوید به لطف این پمپ، برد حرکتی EV6 در دمای ۷- درجه، معادل ۸۰ درصد از عملکرد خودرو در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.
کراساور EV6 در روزهای گذشته با قیمت ۵۷ هزار دلار وارد بازار خودروهای جهان شد. نکته عجیب اینجاست که در بازار خودرو کشورمان امروز باید چیزی بیش از این مبلغ را هزینه کنید و به جای شاهکار جدید کیا، چری تیگو ۸ پرو سوار شوید!