صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرماندار تایباد گفت: روزانه بیش از ۴۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت از طریق مرز دوغارون تردد کرده و انواع کالا را به صورت قانونی به کشور افغانستان صادر می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی دونده فرماندار تایباد اظهارداشت: تایباد در فاصله ۱۸ کیلومتری مرز دوغارون همجوار با کشور افغانستان قرار گرفته و همین امر مهم زمینه صادرات انواع کالا را از طریق این معبر رسمی زمینی فراهم کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ۶۰درصد کالاهای صادراتی استان از طریق گمرک دوغارون به سمت کشور افغانستان صادر می‌شود، اگر زیرساخت‌ها مناسب‌سازی شود، زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای مردم این شهرستان مرزی فراهم خواهد شد.

نماینده عالی دولت در این شهرستان بیان کرد: ایجاد اشتغال در مناطق مرزی علاوه بر توسعه اقتصادی و رفع محرومیت زمینه قاچاق کالا و سوخت را کاهش خواهد داد، پس در این زمینه هر تلاشی انجام شود، موجب افزایش امنیت و اقتصاد در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش ۹۰درصدی قاچاق کالا از طریق مرز دوغارون خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح اصلاح هدفمندی یارانه‌ها قاچاق کالا به سمت افغانستان با کاهش شدیدی مواجه بوده که این موضوع علاوه بر جلوگیری از پدیده شوم قاچاق و خروج غیرقانونی کالاهای اساسی از کشور امنیت را افزایش داده است.

دونده بیان کرد: روانسازی و ساماندهی ناوگان حمل و نقل که در گذرگاه زمینی دوغارون تردد دارند، نقش بسزایی در رونق صادرات کالا به کشور افغانستان ایفا می‌کند. دعوت سرمایه‌گذاران و سهیم کردن مرزنشینان در سرمایه‌های مرز دوغارون فقر و بیکاری را رفع خواهد کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.