صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون اشتغال، مشارکت‌های مردمی و نظارت بر مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به سخنان رئیس سازمان بهزیستی توضیحاتی پیرامون حق مسکن معلولان داد.

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور هفته گذشته مهمان مشهد بود و طی دیدار با فعالان و مسئولان تشکل‌های مردم نهاد افراد دارای معلولیت، از حذف سهم آورده مددجویان بهزیستی در طرح مسکن ملی خبر داد و برخی رسانه‌ها و همچنین، روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی آن را پوشش دادند.

حمیده محدث، معاون اشتغال، مشارکت‌های مردمی و نظارت بر مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی، اما با اشاره به محتویات سخنان رئیس سازمان، ضمن اصلاح گفت: دکتر قادری در جلسه مذکور نکته‌ای مبنی بر حذف آورده مالی مددجویان نکردند؛ بلکه به حذف سهم آورده اولیه یا همان ۴۰ میلیون تومان اشاره شد.

وی ادامه داد: از آنجا که برخی مددجویان برای تامین این مبلغ دچار مشکل می‌شدند، سازمان تصمیم گرفت شرط واریز ۴۰ میلیون تومان ا حذف کند تا فرایند تشکیل پرونده تسریع شود و خود سازمان براساس پیشرفت فیزیکی ساختمان، تامین اعبار لازم را انجام دهد.

محدث در مورد کاهش سود تسهیلات مسکن نیز تصریح کرد: خوشبختانه با مساعدت رئیس سازمان و رایزنی‌های صورت گرفته، سود تسهیلات که پیش از این بین ۱۲ تا ۱۸ درصد بود، به ۵ درصد کاهش پیدا کرد.

وی در مورد چرایی عدم تخصیص زمین به مددجویان مشهدی و چالش تامین مسکن آنان گفت: سازمان در حال رایزنی برای تهیه زمین در مشهد است تا مشکل برطرف شود. با این حال برای آن دسته از مددجویان مشهدی که می‌خواهند در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند، شهر‌های گلبهار، طرقبه و شاندیز، شهرک مهرگان به مثابه مشهد می‌باشد و سامانه ثبت نام آن را می‌پذیرد.

محدث اظهار کرد: کمک بلاعوض سازمان به مددجویان برای تهیه مسکن تا پایان سال گذشته، ۵۰ میلیون تومان بود و تسهیلات تامین مسکن نیز ۴۵۰ میلیون تومان بوده است که برای یک واحد آپارتمان حداکثر ۷۵ متری و از قرار متری ۷ میلیون تومان، هزینه تمام شده ۵۳۰ میلیون خواهد بود و سازمان بهزیستی به دنبال حمایت از مددجویان خود می‌باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سعید نایبی فر
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
پس چرا وعده سر خرمن میدین من سرپرست خانواده هستم 3 فرزند دارم معلول هستم اعصاب روان پس چرا 40 تومن معاف نشدم کجا برم 35سالمه.
رهرا
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
چرا اورده اولیه برداشت نشده
علیرضا
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
همش دروغه حرف مفته باور نکنید
سمیرا
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
سلام،برادرم معلول شدید جسمی حرکتی هست برای مسکن ملی ثبت نام کردیم تشکیل پرونده دادیم به بانک معرفی شدیم و به ما گفتن ۴۰ میلیون تومان واریز کنین پس چرا آورده اولیه حذف نشد فقط حرف میزنن کو عمل ما به امید اینکه آورده معلولین حذف یا به حداقل میرسه ثبت نام کردیم وگرنه پولمون کجا بود که هر ۶ماه ۴۰ میلیون تومان واریز کنیم اگر توانایی پرداخت داشتیم که تا الان خانه میخریدیم چرا مسکن ملی ثبت نام کنیم
سمیرا
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
سلام پس تکلیف منه معلول که آورده اولیه رو ریختم چی میشه؟