صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

افزایش ۷۰ میلیون نفری جمعیت فقرا طی سه ماه

  • کد خبر: ۱۱۶۰۰۵
  • ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
برنامه توسعه سازمان ملل از افزایش دستکم ۷۱ میلیون نفری جمعیت فقیر جهان در کشورهایی با درآمد پایین و در تنها سه ماه خبر داد.

به کزارش شهرآرانیوز، برنامه توسعه سازمان ملل متحد در گزارشی که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، عنوان کرد: افزایش جهانی بهای مواد غذایی و انرژی از ماه مارس (اسفند/ فروردین) به افزایش دستکم ۷۱ میلیون نفری فقرا در کشورهای فقیر منجر شده است.

در این گزارش آمده است: این سرعت افزایش فقر ناشی از جنگ اوکراین و افزایش قیمت‌ها از شوک همه‌گیری کووید ۱۹ بیشتر بوده است.

در این گزارش، انتقالات نقدی هدفمند به خانوارها نسبت به یارانه های انرژی عمومی، عادلانه تر و مقرون به صرفه تر خوانده و توجه به نظام چندجانبه برای تامین مخارج زندگی به عنوان نیاز کشورهای فقیر معرفی شده است.

سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد دیروز (چهارشنبه) گزارش داد که شمار افراد متاثر از گرسنگی به ۸۲۸ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ رسیده که یک افزایش ۴۶ میلیون نفری نسبت به سال قبل از آن است.

بر اساس این گزارش، تعداد افراد گرسنه در جهان از زمان آغاز همه گیری کووید-۱۹ تا ۱۵۰ میلیون نفر افزایش یافته است. این آمار جامعه جهانی را از هدف شماره ۲ برنامه توسعه پایدار سازمان که پایان دادن به گرسنگی و سوء تغذیه تا سال ۲۰۳۰ است، دور می‌کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی اش پنجمین ماه خود را می گذراند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.