عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جمعیت هند از چین پیشی می‌گیرد

  • کد خبر: ۱۱۶۵۹۱
  • ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
جمعیت هند از چین پیشی می‌گیرد
سازمان ملل اعلام کرد که جمعیت جهان در ۱۵ نوامبر امسال (۲۰۲۲) هم زمان با (۴ آذر ۱۴۰۱) به ۸ میلیارد نفر می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سازمان ملل دیروز در گزارش جدید خود همچنین پیش بینی کرد: در سال ۲۰۲۳ هند از چین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان پیشی خواهد گرفت و انتظار می‌رود جمعیت جهان در ۱۵ نوامبر به ۸ میلیارد نفر برسد.
آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: نقطه عطف جمعیت جهان یادآور مسئولیت مشترک ما برای مراقبت از کره زمین و لحظه‌ای برای تأمل در این مورد است که هنوز به تعهدات خود درباره یکدیگر کوتاهی می‌کنیم.

به گفته او؛ اکنون این فرصتی است برای گرامیداشت تنوع، شناخت وجه مشترک انسانیت و شگفتی از پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه بهداشت که باعث افزایش طول عمر و کاهش چشمگیر نرخ مرگ و میر مادران و کودکان شده است.
پیش بینی دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که جمعیت جهان با کندترین سرعت خود از سال ۱۹۵۰ در حال رشد است.

این رقم احتمالا باید در سال ۲۰۳۰ به ۸.۵ میلیارد نفر و در سال ۲۰۵۰ به ۹.۷ میلیارد نفر برسد و در ۲۰۸۰ به اوج خود که حدود ۱۰.۴ میلیارد نفر است برسد و تا سال ۲۱۰۰ در آن سطح ثابت باقی بماند.

در این گزارش آمده است در حالی که کاهش خالص نرخ زاد و ولد در چندین کشور در حال توسعه مشاهده می‌شود، بیش از نیمی از پیش بینی افزایش جمعیت جهان در دهه‌های آینده در هشت کشور متمرکز خواهد بود که شامل کنگو، مصر، اتیوپی، هند، نیجریه، پاکستان، فیلیپین و تانزانیا می‌شود. در سال ۲۰۲۰ جمعیت ایران ۸۴ میلیون نفر اعلام شده است. بر پایه آمار سال ۱۳۹۸ نیز، جمعیت ایران در حدود یک سده، هشت برابر شده است.

هرچند که در دهه‌های اخیر، باروری در این کشور کاهش داشته و حرکت جمعیت به سوی سال خوردگی است. بر پایه همین آمار، نسبت جنسی نیز ۱۰۲٫۸ مرد به ازای هر ۱۰۰ زن بوده است. همچنین پس از تهران، به ترتیب مشهد، اصفهان، شیراز، کرج و تبریز، پرجمعیت‌ترین شهر‌های ایران هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->