صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون اداره سلامت دام‌پزشکی خراسان رضوی گفت: دامی که کشتار می‌شود، حتما باید ۲۴ ساعت لاشه و آلایشش شامل دل، جگر و... را در دمای پیش‌سرد بین ۰ تا ۴ درجه سانتی‌گراد قرار داد.

طنین همتی | شهرآرانیوز، دکتر محمود قربان‌زاده، معاون سلامت بهداشت اداره کل دام‌پزشکی خراسان رضوی، با بیان این مطلب گفت: پس ذبح دام و قرارگفتن لاشه و تمامی اعضای بدن دام به مدت ۲۴ ساعت در دمای پیش‌سرد، اگر دام مشکوک به بیماری باشد که تشخیص داده نشده در این ۲۴ ساعت با تولید اسیدی که در لاشه دام تولید می‌شود، گوشت سالم‌سازی می‌شود.


به گفته وی، بهترین کاری که شهروندان در آستانه عید قربان انجام می‌دهند، این است که دام را در کشتارگاه کشتار کنند و در پیش‌سرد کشتارگاه‌ها بگذارند و روز بعد برای تقسیم و قطعه‌بندی آن اقدام کنند. در غیر این صورت لاشه را در سلفون و در طبقات مجزا به‌طوری که قطعات روی هم قرار نگیرد، در دمای یخچال به مدت ۲۴ ساعت بگذارند.


وی تأکید کرد: بعضی شهروندان عادت دارند جگر گوسفند را بعد از ذبح دام پخت و بلافاصه مصرف کنند. اگر لاشه گوشت حاوی ویروس تب کریمه کنگو باشد، با پخت هم از بین نمی‌رود.


معاون سلامت و بهداشت این اداره کل گفت: در آستانه عید قربان و افزایش قربانی‌کردن دام ۱۷۶ اکیپ شامل ۸۷ دام‌پزشک، ۱۷۷ بازرس بهداشتی و ۳۴ ناظر شرعی در این گروه‌ها حضور دارند. تلفن چهاررقمی ۱۵۱۲ دام‌پزشکی استان پاسخگوی سؤالات شهروندان است. همچنین در مؤسسه صنعتی گوشت مشهد بدون حضور افراد گوشت را برایشان کشتار و پیش‌سرد می‌کنند و روز بعد در محل‌های تعیین‌شده شهروندان گوشت قطعه‌بندی‌شده خود را تحویل می‌گیرند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.