صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر خارجه ازبکستان با اعلام این خبر که ایران در نشست سران سمرقند در شهریور ماه به عضویت سازمان همکاری شانگهای در خواهد آمد، یادآور شد: بلاروس نیز رسماً درخواست عضویت در سازمان همکاری شانگهای را داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، به‌نقل از خبرگزاری «نووستی»، ولادیمیر نوروف، وزیر امور خارجه ازبکستان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بعدی رهبران کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های که در روز‌های ۱۵ و ۱۶ سپتامبر (۲۴ و ۲۵ شهریور ماه) در سمرقند برگزار می‌شود، به عضویت این سازمان در خواهد آمد.

نوروف در میزگردی در مسکو در این باره گفت: «در سال جاری و در دوره ریاست جمهوری ازبکستان در سازمان همکاری شانگهای، ایران که تاکنون وضعیت عضو ناظر داشته، به عنوان عضو جدید سازمان همکاری شانگ‌های پذیرفته خواهد شد. یادداشتی درباره تعهدات جمهوری اسلامی به عنوان عضو سازمان همکاری شانگ‌های نیز در اجلاس سمرقند امضا خواهد شد.»

وزیر خارجه ازبکستان همچنین یادآور شد که بلاروس نیز برای پیوستن به سازمان همکاری شانگ‌های درخواست داده است. ولادیمیر نوروف گفت: «درخواست رسمی بلاروس قبلاً به کشور‌های عضو ارسال شده است. در نشست سمرقند، اگر تصمیم مشترکی در این باره گرفته شود که من فکر می‌کنم که گرفته شود، روند پذیرش این کشور در عضویت سازمان همکاری شانگ‌های ممکن است آغاز شود.»

نشست بعدی رهبران کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های در ماه سپتامبر (شهریور ماه) در شهر سمرقند (در جمهوری ازبکستان) برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.