صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان امور دانشجویی گفت: از بین کل دانشجویان در حال تحصیل ۱۰۰هزار دانشجوی بین‌الملل داریم که بیشتر آن‌ها از اتباع افغانستانی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویی اظهارداشت: بیش از ۱۰۰هزار دانشجوی بین المللی در کشور در حال تحصیل هستند که بیشتر آن‌ها اتباع افغانستانی هستند. با توجه به افزایش مهاجرت از کشور افغانستان، تعداد دانشجویان بین المللی نیز افزایش یافته است.

به گفته معاون وزیر علوم تمامی دانشگاه‌های ما پذیرای اتباع افغانستانی هستند و بسته به شرایط و سیاست‌هایی که دارند دانشجو را جذب می‌کنند و دانشجوی خارجی نیز باید خود را با شرایط بسنجد.

رئیس سازمان امور دانشجویی گفت: فرقی ندارد دانشجو از کدام کشور همسایه یا کشور‌های دور دست‌تر باشد؛ شرایط برای همه یکسان است. حضور دانشجوی بین الملل در داخل کشور با توجه به بحث پرداخت شهریه کمک خوبی به اقتصاد جامعه و خود مراکز آموزشی می‌کند.

داداش پور درباره اتباعی که مدارک هویتی و شناسنامه ندارند، گفت: موضوع اتباعی که مدارک هویتی ندارند و نمی‌توانند در دانشگاه‌ها ثبت نام کنند به وزارت کشور و سازمان اتباع بر می‌گردد و بر اساس شرایط خاص دانشجویان جذب می‌شوند.

او تاکید کرد که شرایط و قواعد حاکمیت درباره کشور‌های همسایه از جمله افغانستان، شرایط جذب دانشجو را مشخص می‌کند.

منبع: yjc

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.