صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون وزیر ارتباطات: فناوری اطلاعات و ارتباط موتور محرک کشور در همه حوزه‌ها است

  • کد خبر: ۱۱۶۹۲۵
  • ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور در مشهد گفت: باید وحدتی در ارایه خدمت به مردم در فضای مجازی از جانب دولت و شهرداری‌ها صورت گیرد و مردم از یک درگاه تمام خدمات و فعالیت هایشان را انجام دهند

همتی | شهرآرانیوز؛ محمد خوانساری معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور در مراسم رونمایی از گواهینامه مشهد به عنوان نخستین شهر هوشمند کشور و سومین شهر هوسمند خاورمیانه از اتحادیه بین المللی مخابرات و رونمایی از تفاهم نامه اجرای پروژه توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری در مشهد گفت: هر خدمتی در این شهر توفیقی برای خدمت رسانی به مجاورین و زوار امام رضا(ع) است. فناوری اطلاعات مثل سایر فناوری‌ها که تحول در زندگی بشر ایجاد کرد یک تحول بر افکن است به این معنی که تغییرات بنیادی غیر قابل برگشت دارد و زندکی را برای مردم به غیر از این فناوری‌ها غیر ممکن می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال توسعه اقتصادی دیجیتال در کشور هستیم فناوری ارتباطات موتور حرکتی در کشور است که باید به ان توجه کرد. سازمان و دستگاه‌ها که به این سمت می‌خواهند بروند باید حتما ببیند نقش خودشان به عنوان متولی امر چیست؟، نقش فناوری ارتباطات در کجا این تحول سازمانی قرار میگیرد و پیمانکاران و مردمی که از این خدمت قرار است استفاده کنند در کجا قرار دارند.

این مقام کشوری با بیان اینکه اگر خدمتی را در سازمان‌ها و ادارات مان انجام می‌دهیم باید در راستای خدمت به مردم باشد تاکید کرد: در سازمان‌ها باید بخش‌ ای تی بخش رو به جلو و پیشرو باشد و آن هم با توجه به نیروی انسانی امکان پذیر است اگر چابک سازی در‌ آی تی داریم متکی به منابع انسانی است.

وی تاکید کرد: در سازمان‌ها عمدتا به بخش فناوری ارتباطات خیلی توجه نمی شود و این یک ضعف است در حالیکه آن‌ها می‌توانند موتور متحرک در ان سازمان باشند.

به گفته خوانساری باید وحدتی در ارایه خدمت به مردم در فضای مجازی از جانب دولت و شهرداری‌ها صورت گیرد و مردم از یک درگاه تمام خدمات و فعالیت هایشان را انجام دهند. در سطح کشور نگاه دولت بر این است که تمام دستگاه‌ها باید پنجره واحد خدمات را راه اندازی کنند البته شهرداری مشهد سال‌ها پیش خدمات متمرکز را در بستر‌ای تی فراهم کرده است.

وی گفت: بر اساس این تفکر مردم باید از یک درگاه خدمات دریافت کنند و از یک نقطه ورود مردم بتوانند خدمات نورد نیازشان را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در شهر مشهد بستر ان فراهم شده و سازمان شهرداری و در تعامل با همه بخش‌ها عملکرد مناسبی داشته و ویک سرگردن از دستگاه‌ها شهرداری‌های کشور بالاتر هستند.

معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه گفت: بابد زیر ساخت ها به نحوی فراهم شود که مردم بک نقطه ورود در فضای مجازی به کل دولت داشته باشند این نکته ای است که کثرت فضای فیزیکی به وحدت فضای مجازی در خدمت به مردم تسریع شود.

معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه گفت: بابد زیر ساخت ها به نحوی فراهم شود که مردم بک نقطه ورود در فضای مجازی به کل دولت داشته باشند این نکته ای است که کثرت فضای فیزیکی به وحدت فضای مجازی در خدمت به مردم تسریع شود

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.