مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

ارائه خدمات عالمانه در بستر «هوشمند سازی» به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع)

  • کد خبر: ۹۵۶۰۰
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
ارائه خدمات عالمانه در بستر «هوشمند سازی» به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع)
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مدیریت و ارائه خدمات به زائر و مجاور در مشهد الرضا(علیه السلام)، بایستی با عالمانه‌ترین روش صورت پذیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین حسامی در گفتگو با شهرآرانیوز هوشمند سازی را یکی از موضوعات مهم در حوزه مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: در حوزه هوشمند سازی بایستی به صورت دقیق و عمیق به موضوعات بپردازیم و با برنامه حرکت کنیم.

وی با اعلام اینکه فلسفه شکل گیری مشهد، وجود مقدس امام رضا (علیه السلام) است، افزود: امام رضا (علیه السلام) عالم اهل بیت (علیه السلام) بوده، از همین رو مدیریت و ارائه خدمات به زائر و مجاور در مشهد الرضا (علیه السلام)، بایستی با عالمانه‌ترین روش صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: یکی از سیاست‌های مورد پیگیری شورای ششم هوشمند سازی است؛ غیر حضوری و الکترونیکی کردن امور در بستر هوشمند سازی میسر می‌شود.

حسامی با تاکید بر اینکه مشهد الرضا (علیه السلام) شهری زیارتی، مذهبی و مبتنی بر ارائه خدمات است، گفت: هوشمند سازی در این شهر بسیار با اهمیت است، اگر بخواهیم در قالب هوشمندسازی درست حرکت کنیم، بایستی در ابتدا رویکرد و نگاهمان را در این حوزه اصلاح و در تمامی مدیران شهری نهادینه شود.

وی گام دوم را جانمایی فرهنگ «هوشمند سازی» میان زائران و مجاوران حضرت رضا (علیه السلام) دانست و بیان کرد: زمانی که نگاه مردم، مدیران و شهروندان در حوزه هوشمند سازی درست باشد، می‌توانیم زیر ساخت‌ها و ملزومات را آماده کرده و براساس ضرورت‌ها حرکت کنیم.

‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام اینکه هوشمند سازی در نهایت بایستی به نفع مردم بوده و منجر به افزایش رضایت‌مندی شود، خاطر نشان کرد: در صورتی که هوشمند سازی اجرایی گردد، کاهش هزینه، افزایش شفافیت و درآمد، رفاه و رضایتمندی زائران و مجاوران فراهم می‌آید.

حسامی اذعان کرد: در مدیریت شهری مشهد الرضا (علیه السلام) ۹ برنامه، ۴۵ عملیات و ۲۱۳ خدمت داریم، که از این ۲۱۳ خدمت، ۵۵ فرآیند شهروندی وجود دارد؛ بایستی اولویت اقدامات ما در حوزه هوشمند سازی در حوزه ۵۵ فرآیند باشد تا خروجی آن به نفع مردم قرار گیرد.

وی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در حوزه هوشمند سازی اهمیت دارد را یک پارچه سازی فرآیند‌ها دانست و بیان کرد: اقدامات در نظام مدیریت شهری نباید به صورت جزیره‌ای باشد، چرا که در این صورت، اتفاقی در حوزه هوشمند سازی به وقوع نمی‌پیوندد.

‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «هوشمند سازی» بایستی در افق چشم انداز، برنامه بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت ترسیم شود، بیان کرد: در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد هوشمند سازی اهمیت ویژه‌ای دارد، چرا که در این دوره باید چشم انداز ۲۰ ساله شهر مشهد و برنامه میان مدت چهار ساله ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ را ترسیم کنیم.

مشهد یکی از پایگاه‌های اصلی در حوزه هوشمند سازی است

حسامی اذعان کرد: رهبری در فرمایشات اخیر خود در حوزه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات تاکید ویژه‌ای به این حوزه داشتند که از ظرفیت‌ها استفاده شود و شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی پای کار بیایند؛ نگاه ما نیز تعاملی بوده چرا مشهد یکی از پایگاه‌های اصلی در حوزه هوشمند سازی و هوش مصنوعی به واسطه حضور جوانان خوش فکر و نخبه است.

باید پارک‌های سایبری را در مشهد ایجاد کنیم

وی با اعلام اینکه بسیاری از اپلیکیشن‌های کاربردی سطح کشور و دنیا در مشهد تولید شده و این شهر مهد فناوری اطلاعات است، اظهار کرد: باید پارک‌های سایبری را در مشهد ایجاد کنیم، این در عین حالی است که پروژه‌های پیشران در حوزه هوشمند سازی و هوش مصنوعی را در کمیسیون برنامه و بودجه و کارگروه‌های تخصصی در دستور کار قرار داده و پیرامون این موارد، اقدام می‌کنیم.

حسامی گفت: باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، پارک علم و فناوری، کارخانه نوآوری و تمام شرکت‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی کار می‌کنند، استفاده کرده و با هدف حصول خروجی عملیاتی، از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی مشهد بهره بگیریم.

وی با اذعان به اینکه برنامه‌های حوزه هوشمند سازی بایستی عملیاتی شود، بیان کرد: باتوجه به ظرفیت‌های موجود و نگاه شورای ششم و شهرداری می‌توان در کنار بخش خصوصی، از ظرفیت جوانان توانمند و خوش فکر به عنوان بازوی قدرتمند در حوزه هوشمند سازی بهره گرفت.

‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم به عنوان خادم مردم در شهر مشهد الرضا (علیه السلام) خدمات خوب، روان، شفاف، بهینه، موثر و کارآمد به زائران و مجاوران ارائه دهیم و بعد از چهار سال بگوییم که در حوزه هدف گذاری پیرامون هوشمند سازی موفق عمل کردیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->