صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

افزایش همه گیری کرونا، کاهش ذخایر خونی

  • کد خبر: ۱۱۷۳۳۶
  • ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
با افزایش دمای هوا و اوج گیری سویه جدید کرونا، میزان مراجعات مردمی به پایگاه های اهدای خون به شدت کاهش يافته است كه تداوم این شرايط در روزهای آینده بحران آفرین خواهد بود.

فاطمه غلامی | شهرآرانیوز؛ دكتر شریف الحسینی مدير روابط عمومي انتقال خون خراسان رضوي در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: با افزایش دمای هوا و اوج گیری سویه جدید کرونا، مراجعات مردمی به مراكز انتقال خون کاهش یافته است که اگر این روند در چند روز آینده تداوم يابد، وارد شرایط بحرانی خواهيم شد.

وی گفت: از تمامي هم شهريان، هم استاني ها و زوار امام مهرباني ها درخواست می شود در اولين فرصت به پایگاههای اهدای خون مراجعه داشته و به اين مهم توجه داشته باشند كرونا از راه اهدا و يا دريافت خون منتقل نمي شود. همچنين لازم به ذکر است تمامی پروتکل های بهداشتی در مراکز اهدای خون رعایت شده و تمامي همكاران انتقال خون حداقل سه دوز واكسن كرونا را دريافت نموده اند.

لذا با همدلي و همراهي هميشگي مردمان خوبمان انتظار داريم تهدید بالقوه کرونا، مشکل کمبود خون را تبدیل به معضلي بالفعل براي استان ننمايد.

شايان ذكر است پایگاه اهداي خون امام رضا (ع) واقع در ابتداي خيابان دانشگاه در روز عید غدیر ساعت ٨ و نيم الی ١٣ پذیرای اهداکنندگان قهرمان خون خواهد بود.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.