صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد گفت: شهرداری هیچ‌گونه دخالتی در قیمت‌گذاری وسایل بازی شهر بازی پارک ملت ندارد و این کار طبق قانون تعرفه‌ها از‌سوی اتحادیه مربوطه انجام شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود عیدی افزود: شهرداری با بهره‌بردار شهر بازی پارک ملت قرارداد دارد که در آن ذکر شده در حوزه‌هایی که ارگان و دستگاه متولی دارد، نظارت بر‌عهده آن مجموعه‌هاست.

وی اضافه کرد: برای نمونه در شهربازی‌ها موضوع استاندارد وسایل بازی مطرح است که بهره‌بردار باید استاندارد‌های موردنیاز را از اداره کل استاندارد اخذ کند. درباره قیمت‌گذاری نیز همین‌گونه است و تعرفه‌ها از‌سوی اتحادیه مشخص می‌شود؛ لذا بهره‌بردار شهر بازی پارک ملت نرخ‌نامه خود را از اتحادیه بازی و سرگرمی که مجموعه متولی این امر است، دریافت کرده است.

معاون شهردار مشهد با بیان اینکه اداره مالیات هم از درآمد‌های مجموع پارک ملت مالیات دریافت و هم ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را محاسبه می‌کند، می‌افزاید: این مجموعه، مکاتباتی با اتحادیه خود انجام داده تا بداند این افزایش نرخ برای چیست. در پاسخ گفته شده که ۹‌درصد مالیات بر ارزش‌افزوده نیز در نرخ‌نامه محاسبه‌شده است؛ به‌طور مثال اگر نرخ استفاده از یک دستگاه ۴۵‌هزارتومان بوده با ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده به ۵۰ هزار‌تومان افزایش پیداکرده است.

عیدی اضافه کرد: درمجموع موضوع نرخ‌گذاری در شهربازی پارک ملت به شهرداری ربطی ندارد و نرخ‌گذاری از‌سوی اتحادیه مربوطه انجام شده و افزایش نرخ هم به‌دلیل محاسبه ۹‌درصد مالیات بر ارزش‌افزوده بوده است.
وی افزود: هرچند شهربازی پارک ملت در‌اختیار بهره‌بردار بخش خصوصی است، معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، از لحاظ اجتماعی، هماهنگی‌هایی را انجام می‌دهد تا قشر‌های آسیب‌پذیر با شرایط خاص و ویژه از شهربازی به رایگان استفاده کنند.

معاون شهردار ادامه داد: در همین راستا در عید سعید غدیر، جشنی ویژه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مراکز شبانه‌روزی ایتام مشهد برگزار شد که در حاشیه آن، این کودکان از شهربازی پارک ملت به رایگان استفاده کردند. در سایر موارد نیز با هماهنگی شهرداری، بهره‌بردار این مجموعه نسبت به توزیع بن‌های تخفیف‌دار در مناطق کم‌برخوردار حاشیه شهر اقدام کرده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.