رئیس شورای شهر مشهد: هزینه ساخت هر کیلومتر قطار شهری معادل با چهار پل چهار سطحی است | روند خدمت به مردم را متوقف نمی‌کنیم + فیلم موزه زنده میدان عدالت مشهد لیست کامل بوستان‌های بانوان مشهد دارای اتاق مادر و کودک + جزئیات مشهد، قطب دیپلماسی شهری در میان کلانشهرهای ایران قلندرشریف: خط ۳ مترو مشهد مهم‌ترین بخش ریلی شهری کشور است | مشهد در حوزه قطارشهری خودکفا شده است  تشکیل ۴ کمیته ذیل کارگروه «سرمایه گذاری برای تولید» در شورای اسلامی شهر مشهد خراسان رضوی و مشهد، رتبه نخست کاهش تلفات حوادث رانندگی درون‌شهری طی سال ۱۴۰۳ معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خبر داد: کاهش ۱۴ درصدی تلفات حوادث ترافیکی در مشهد در سال ۱۴۰۳ ۸۸ درصد متوفیان تصادفات مشهد در سال ۱۴۰۳ عابران و موتورسیکلت‌سواران بودند فصل طغیان شته در باغات و فضای سبز شهری مشهد | به ۱۶۰ درخواست مردم در خصوص آفات رسیدگی شد مرکز نوآوری‌های حمل‌ونقل شهرداری مشهد آغازبه‌کار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) + فیلم نقشه تصادفات مرگ‌بار مشهد در ۱۴۰۳ | راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده، قربانیان اصلی ترافیک مشهد هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی آلوده است (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) فقط ۶درصد از بیمارستان‌های مشهد در برابر آتش‌سوزی ایمن هستند | گزارش شهرآرانیوز از راهکار‌های ایمن‌سازی مراکز درمانی مشهد آغاز به کار نشست متروپلیس در مشهد با حضور دبیرکل انجمن کلانشهر‌های جهان + فیلم (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش یک‌ساعته سرویس‌دهی مترو مشهد در روز جمعه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) هم‌زمان با برگزاری کنکور افتتاح اولین مرکز نوآوری محیط‌زیست و خدمات شهری در مشهد | پیوند مدیریت شهری و دانش‌بنیان‌ها برای مقابله با چالش‌ها ایمنی شهری؛ آغازگر تحول در حمل‌ونقل مشهد مشهد یکپارچه آماده برگزاری جشن‌های میلاد باسعادت امام‌رضا(ع)
سرخط خبرها

«شادی» را به «کوهستان‌پارک» مشهد برگردانید

  • کد خبر: ۹۲۷۰۹
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
«شادی» را به «کوهستان‌پارک» مشهد برگردانید
تلاش شهرداری مشهد برای همراه کردن مالک کوهستان پارک شادی به نفع مردم و بازگشایی این فضای تفریحی و خاطره انگیز شهر مشهد از صحبت های شهردار مشهد در برنامه تلویزیونی اشاره بود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد با حضور در برنامه تلویزیونی «اشاره» در صداوسیمای مرکز خراسان، از سرفصل‌های مهم مدیریت شهری در دوره پیش رو سخن گفت. محور‌هایی ازجمله وضعیت بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد، مناطق حاشیه شهر، آلودگی هوای مشهد، آخرین وضعیت ارتفاعات جنوبی، آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی شهر و تلاش شهرداری مشهد برای همراه کردن مالک کوهستان پارک شادی به نفع مردم و بازگشایی این فضای تفریحی و خاطره انگیز شهر مشهد، مهم‌ترین موضوع‌هایی بود که وی در این گفت وگوی ۴۵ دقیقه‌ای به آن‌ها اشاره کرد.

سیدعبدا... ارجائی در این برنامه درباره پیگیری مدیریت شهری برای آغاز دوباره فعالیت کوهستان پارک شادی گفت: چرا متولیان کمک نمی‌کنند که کوهستان پارک به مردم برگردد؟ مدیریت شهری مشهد به نمایندگی از مردم در این زمینه گام اول را برمی دارد و از دیگرمتولیان نیز می‌خواهیم که برای مصالح مردمی، پای کار این موضوع بیایند و زمینی را که در اختیار آن‌ها قرار دارد و درصدی از آن هم در اختیار شهرداری است، با بهره گیری از سرمایه گذار اهل و سالم در اختیار مردم قرار دهیم.

ارجائی تأکید کرد: چه شهرداری و چه بانک مالک زمین کوهستان پارک، باید بپذیریم که در موضوع کوهستان پارک اگر ما ضرر نکنیم، کافی است و سود اصلی این فضا را باید مردم ببرند. در این زمینه اقداماتی انجام شده است و نشستی را هم با یک سرمایه گذار سالم برگزار کرده ایم و امیدواریم به نتیجه برسد و حتی می‌توانیم شهربازی دیگری را هم در مشهد ایجاد کنیم.

موضوع شادی و نشاط و فضا‌های تفریحی در شهر مشهد نیز موضوعی بود که شهردار مشهد درباره آن گفت: مشهد به جز ییلاقات این شهر برای خوردن غذا، فضای تفریحی مناسبی برای جوانان و خانواده‌ها ندارد و از همه کسانی که در این زمینه صاحب طرح و ایده هستند، می‌خواهم به مدیریت شهری کمک کنند تا بتوانیم مدل شادی مؤمنانه‌ای را در این شهر طراحی و اجرا کنیم.

«شادی» را به «کوهستان‌پارک» برگردانید

تخصیص صددرصدی برای پروژه‌های حاشیه شهر

شهردار با اشاره به تخصیص صددرصدی پروژه‌های حاشیه شهر، گفت: این قید بدین معنی است که بازی برخی‌ها که می‌روند پروژه را کلنگ می‌زنند و بعد پول نمی‌دهند، رخ نخواهد داد.

ارجائی با بیان اینکه منابع درآمدی که به پروژه‌ها متصل می‌کنیم، از محل درآمد‌های پایدار خواهد بود، اضافه کرد: ما به دنبال این نیستم که پروژه‌ای را به هر قیمتی کلنگ بزنیم و ۱۰ درصد پول به پیمانکار بدهیم و بعد پروژه را رها کنیم، یا اینکه پروژه‌ای بدون مطالعه و پیمانکار کلنگ زنی شود.

نقل‌قول‌های طلایی

  • اوراق مشارکت ۱۰ هزارمیلیاردتومانی جوابگوی نیاز شهر‌ها نیست.
  • اگر دولت‌ها می‌توانستند، قطار برقی تهران- مشهد تاکنون به پایان رسیده بود. ساخت این مسیر فقط با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امکان‌پذیر است.
  • صدور هوشمند پروانه؛ در ماه‌های اولیه سال ۱۴۰۱ شهرداری منطقه ۱۱ به‌صورت کامل هوشمند می‌شود و درصورت موفقیت، این فرایند به دیگر شهرداری‌های مناطق تسری خواهد یافت.
  • انتقاداتی به طرح جدید بافت پیرامون حرم مطهر رضوی داریم، اما از قانون تبعیت می‌کنیم.
  • کمربند جنوبی را نمی‌توان بدون توجه به موضوع‌های ترافیکی و محیط‌زیستی دید. در این راستا موضوع اتصال بولوار شهیدبرونسی به بولوار نماز از سوی مشاور در دست بررسی است.
  • هیچ پروژه‌ای بدون داشتن مطالعات برای توان‌یابان آغاز نخواهد شد.
  • به دنبال منابع پایدار برای پروژه تئاتر شهر هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->