صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد که به محض اعلام آمادگی دولت عراق مبنی بر پذیرش زائران افغانستانی از طریق مرزهای زمینی آن کشور، در کوتاه ترین زمان ممکن روادید زیارتی دوبار ورود برای آنان صادر خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در اطلاعیه سفارت ایران در کابل آمده است:

در حال حاضر زائران افغانستانی می‌بایست بر اساس تصریح دولت عراق از مرزهای هوائی نجف و بغداد وارد آن کشور شوند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، به منظور تکریم زائران اربعین کشور برادر افغانستان از ۴۵ روز پیش آماده همه گونه همکاری در مورد صدور روادید دوبار ورود به ایران بوده است.

جمهوری اسلامی ایران با توجه به اطلاع از تقاضای زیاد اتباع افغانستانی برای سفر به عراق در ایام اربعین، از مدت ها قبل مرزهای خود با افغانستان را تجهیز و تسهیلات لازم در مرزهای ورودی و خروجی و مسیر حرکت در آن مبادی را فراهم کرده است.

با توجه به اینکه کشور عراق، میزبان مراسم اربعین می‌باشد، تلاش شده است روادید جمهوری اسلامی ایران هماهنگ با کشور میزبان به نحوی صادر شود که زائرین در مسیر و در مرزهای ورودی معطل نشوند.

براساس آخرین اطلاع، دولت عراق اعلام کرده است که امسال زائرین افغانستانی صرفا باید با هواپیما و از طریق مرزهای هوائی فرودگاه بغداد و نجف وارد عراق شوند؛ به همین دلیل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در هرات، قندهار، مزارشریف و جلال آباد صدور روادید اربعین برای زائرین افغانستان را موکول به فراهم شدن امکان سفر زمینی زائران به عراق کرده اند.

ضمن اینکه مانعی برای صدور روادید اربعین جهت کاروان‌های زیارتی که موفق به اخذ روادید مانیفستی یا موافقه ای (همراه) عراق شده اند و قرار است با پرواز از شهرهای ایران به عراق سفر نمایند، وجود ندارد.

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام می دارد، به محض اعلام آمادگی دولت عراق مبنی بر پذیرش زائران افغانستانی از طریق مرزهای زمینی آن کشور، در کوتاه ترین زمان ممکن روادید زیارتی دوبار ورود برای آنان صادر خواهد کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.