سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم علمای شیعه افغانستان مطالبات خود را از طالبان مطرح کردند نگاه چین به معادن لیتیوم‌ افغانستان پخش زنده بازی افغانستان و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین رییس جمعیت هلال‌احمر ایران در پیامی با سیل زدگان افغانستان همدردی کرد اطلاعیه راه آهن درباره قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه تیم ملی فوتسال افغانستان در چه صورتی از مرحله خود صعود خواهد کرد؟ توقف قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران تکرار گشت‌زنی هواپیمای بدون سرنشین در آسمان پروان هشدار در رابطه با وضعیت پناه‌جویان افغان در پاکستان
سرخط خبرها

صدور ۱۴ هزار مجوز سفر اربعین برای افغانستانی‌های مقیم خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۲۵۳۲۷
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
صدور ۱۴ هزار مجوز سفر اربعین برای افغانستانی‌های مقیم خراسان رضوی
مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۴ هزار دفترچه ویژه اربعین به عنوان مجوز سفر افغانهای مقیم خراسان رضوی به عراق صادر و توزیع شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید علی قاسمی روز دوشنبه گفت: برای شرکت اتباع افغانستانی مقیم ایران در سفر اربعین، این اتباع باید در دفاتر کفالت ثبت نام کنند و پس از آن برای آنها دفترچه ویژه اربعین صادر می شود.

وی گفت: طبق توافقات صورت گرفته مطابق سالهای قبل، دولت عراق دفترچه های یاد شده را به عنوان مجوز سفر این اتباع دارای اقامت مجاز در ایران قبول می کند و به آنها اجازه سفر به عتبات را می دهد.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: الان دولت عراق به دلیل وجود پاره ای مشکلات و همچنین ازدحام زائران در مرزها زائران افغان را با سختی پذیرش می‌کند و این افراد در مرز شلمچه به عنوان تنها مرز عبوری اتباع افغانستانی با مشکل مواجه هستند از این رو از اتباع افغانستانی مقیم خراسان رضوی می خواهیم فعلا به سمت این مرز نروند.

قاسمی افزود: ۲۱ هزار نفر از اتباع افغانستانی مقیم خراسان رضوی برای سفر اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند اما به دلیل ازدحام جمعیت و مشکلات ذکر شده ثبت نام از اتباع مقیم استان متوقف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات ناشی از تجمع بسیار زیاد جمعیت در مرزها و دیگر مسائلی که فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی با آن مواجه است فراجا حدود پنج هزار دفترچه اربعین اتباع افغان ثبت نام شده را چاپ نکرده و یا اگر هم چاپ کرده است به دست ما نرسیده و توزیع نشده است.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: در سال ۹۸ حدود ۲۵ هزار نفر از اتباع افغان مقیم خراسان رضوی برای انجام سفر اربعین به عتبات عالیات نجف و کربلا مشرف شدند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->