صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسمومیت ۲۹۴ نفر با گاز مونوکسید کربن در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۲۵۳۰
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
سخنگوی اورژانس کشور گفت: از اول مهر تا به امروز ۲ هزار و ۷۰۸ نفر دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شده‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به آخرین آمار مسمومیت‌ها با گاز مونواکسیدکربن اظهار کرد: گاز مونواکسیدکربن که بر اثر سوختن ناقص نفت و گاز تولید می‌شود به دلیل آنکه هیچ رنگ و بویی ندارد، بسیار خطرناک است.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: اگر بخاری در محیط منزل یا کار مستعمل باشد و یا دودکش مناسبی برای آن در پشت‌بام نصب نشده باشد این مسئله می‌تواند منجر به مسمومیت در فضای بسته شود.

خالدی بیان کرد: تمایل ترکیب گاز مونواکسیدکربن با هموگلبین خون ۲۵۰ برابر بیشتر از اکسیژن است و با بالا رفتن درصد این گاز مونواکسیدکربن در اتاق باعث مسمومیت می‌شود.

او اضافه کرد: مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن اکسیژن‌رسانی را به بافت‌های مختلف را دچار اختلال می‌کند که علائمی مانند سردرد، تهوع، استفراغ، سرگیجه و در نهایت بیهوشی و تشنج در افراد بروز پیدا می‌کند.

سخنگوی اورژانس کشور تأکید کرد: از اول مهر تا به امروز ۲ هزار و ۷۰۸ نفر دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شده‌اند که بیشترین آمار مربوط به استان‌های تهران با ۵۴۴ نفر، خراسان رضوی ۲۹۴ نفر، فارس ۲۹۱ و آذربایجان شرقی با ۱۹۲ نفر است.

فوت ۱۲۶ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن

خالدی بیان کرد: بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن ۱۲۶ نفر فوت کردند که از این تعداد بیشترین آمار فوتی در استان آذربایجان شرقی با ۱۶ نفر، استان فارس ۱۳ نفر و استان اصفهان با ۱۲ نفر بوده است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.