صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خرده‌فروشان موظف‌اند بر اساس فهرست قیمت اتحادیه، نوشت‌افزار بفروشند. همچنین موظف به درج قیمت روی کالا و در دید عموم هستند.

طنین‌همتی|شهرآرانیوز، امسال بعد از گذشت دو سال از شیوع کرونا و به‌دنبال آن تعطیلی مدارس، رونق نسبی به بازار لوازم تحریر برگشته است. اما این دو سال قیمت‌ها در بازار لوازم تحریر تغییر چشمگیری داشته است که مسلما بر میزان تقاضا هم تأثیر می‌گذارد.
خرده‌فروشان موظف‌اند بر اساس فهرست نرخ  اتحادیه، نوشت‌افزار بفروشند. همچنین موظف به درج قیمت روی کالا و در دید عموم هستند.
امروز ۲۲شهریور، دوربین شهرآرانیوز با گروه بازرسی اتحادیه لوازم تحریر مشهد و سازمان صمت همراه شد. پاساژ شهمیرزاد مشهد در بولوار قرنی، از پاساژهای قدیمی عرضه لوازم تحریر در مشهد است که بازرسی و نظارت در آستانه بازگشایی مدارس در آن صورت گرفت.

کارشناس بازرسی اتحادیه کتاب، نوشت‌افزار و صحاف مشهد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز گفت: بازار نوشت‌افزار در این دو سال کرونا رونق نداشته است. به‌طور معمول در بازرسی ما نرخ مصوب رعایت شده است. در این صنف تخلف‌ها بسیار جزئی است، اما مسلما درج قیمت روی کالا و ارائه فاکتور از الزامات فروشندگان است که باید رعایت شود.
مرتضی محمدی گفت: مردم حتما باید به اصلی‌بودن کالا توجه کنند و باتوجه‌به اینکه اجناس ایرانی در بازار کالا بیشتر شده است، تشخیص جنس تقلبی و اصل راحت‌تر است. مردم سعی کنند از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند و از خرید از دست‌فروشان و فروشندگان فصلی که اتحادیه به عملکرد آن‌ها اشراف ندارند، خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه فروش لوازم تحریر در مدارس به بهانه اینکه لوازم یک‌شکل باشد، از نظر قانونی تخلف است، تصریح کرد: متأسفانه این موضوع تداخل در فعالیت صنف نوشت‌افزار است. مسلما نظارتی بر نحوه فروش آن در مدارس نیست و جای تخلف را بر آن‌ها باز می‌کند. آموزش‌وپرورش قول داده است که دراین‌زمینه از مدارس بازرسی کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.