تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

درباره خرید درست نوشت‌افزار هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید

  • کد خبر: ۱۲۶۱۴۵
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
درباره خرید درست نوشت‌افزار هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید
آنچه در این روز‌ها در کنار کیفیت و سلامت نوشت‌افزار بسیار مهم است، آموزش و فرهنگ‌سازی برای درست و اصولی خریدن است. با همراهی فرزندانمان در هنگام خرید، غیرمستقیم به آن‌ها تعلیم می‌دهیم که از هر مرحله مهم زندگی چگونه به بهترین شکل عبور کنند.

ملیحه ابراهیمی | شهرآرانیوز؛ شروع سال تحصیلی را می‌توان نقطه اوج خرید نوشت‌افزار بیان کرد، به‌ویژه در مهرماه امسال که بعد از گذشت سه سال از همه‌گیری کرونا، دانش‌آموزان شوق نشستن پشت نیمکت مدارس را دارند. البته سال‌هاست ویترین پررنگ‌ولعاب لوازم‌تحریر در فروشگاه‌های تخصصی، کتاب فروشی‌ها، هایپرمارکت‌ها و... مشتری‌های خاص خودش را دارد، زیرا خرید این اقلام فقط مختص دانش‌آموزان نیست و افرادی دیگر، به‌عنوان نمونه خانه‌دار یا شاغل، ممکن است به انواع نوشت‌افزار نیاز پیدا کنند. حالا می‌خواهد یک خودکار ساده باشد یا زونکن اداری و....

اهمیت انتخاب درست لوازم‌تحریر به‌عنوان مجموعه‌ای از ابزار‌هایی که برای نگارش، نقاشی و ترسیم به کار می‌آید، به‌گونه‌ای است که در تقویم جهانی ۲۵ آوریل را روز جهانی لوازم‌تحریر نام‌گذاری کرده‌اند.

آنچه در این روز‌ها در کنار کیفیت و سلامت نوشت‌افزار بسیار مهم است، آموزش و فرهنگ‌سازی برای درست و اصولی خریدن است. با همراهی فرزندانمان در هنگام خرید، غیرمستقیم به آن‌ها تعلیم می‌دهیم که از هر مرحله مهم زندگی چگونه به بهترین شکل عبور کنند. اگر تا این زمان برای سال تحصیلی جدید کودکانتان دست به خرید نشده‌اید، چند خطی همراهمان باشید. رعایت نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، نه‌تن‌ها به‌نفع جیبتان است، بلکه ترویج نوعی فرهنگ است که اگر نادیده گرفته شود، می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

لاکچری‌بازی ممنوع!

خیلی‌ها بر این باورند که انتخاب نوشت‌افزار‌های لاکچری به فرزندانشان در محیط آموزشی شخصیت می‌بخشد. از دیدگاه این افراد گران‌ترین اقلام باعث می‌شود دیگران تصور کنند که چه خانواده اسم‌و‌رسم‌داری هستند. درحالی‌که نتیجه پژوهش‌های روان‌شناسی ثابت کرده است این تصور اشتباه نه‌تن‌ها در محیط آموزشی، بلکه در دیگر فضا‌های جمعی هم معکوس است. این نوع رفتار باعث می‌شود دانش‌آموز تصور کند تافته جدابافته کلاس است و این شخصیت‌سازی در آینده نه‌چندان دور ضربه‌های سنگینی به هویت او وارد می‌کند.

حامی باشیم

حمایت از تولید داخلی وظیفه همه ماست. صدالبته که باید این تولیدات قیمت مناسبی هم داشته‌باشند تا ما رغبت بیشتری برای خرید داشته‌باشیم. اینکه فروشگاهی در نزدیک خانه یا مدرسه کودکمان نوشت‌افزار می‌فروشد، دلیل مناسبی برای انتخاب ما نباید باشد، ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم پیش از روانه شدن به بازار حتما چند فروشگاه مناسب در این زمینه را شناسایی کنید که بتواند حق انتخاب بیشتری هم به بچه‌ها بدهد. حواستان باشد؛ این روز‌ها برای کمک به اقتصاد خانواده‌ها و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، نمایشگاه‌های زیادی تشکیل می‌شود که محصولات باکیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌کنند.

اسطوره‌سازی کنیم

این روز‌ها بچه‌ها بیش از اندازه درمعرض فیلم و سریال و کارتون‌های غربی هستند، برای همین بیش از آنکه شخصیت‌های داخلی را بشناسند و با این قهرمانان همزادپنداری کنند، از الگو‌های غربی در پوشش و رفتار و اخلاقشان ایده می‌گیرند. پس اگر برروی خرید نوشت‌افزار ایرانی تاکید داریم، فقط برای حمایت از بازار‌های داخلی نیست. واقعیت این است که تولیدکنندگان ایرانی برای رقابت با محصولات خارجی سعی می‌کنند از این امتیاز بومی بیشتر استفاده کنند. موضوعی که می‌تواند فرصت خوبی برای ما هم باشد تا بچه‌هایمان را با این شخصیت‌های دینی، ملی و اسطوره‌ای بیشتر آشنا کنیم و از آن‌ها برایشان الگو بسازیم.

اصول خرید را رعایت کنیم

باید طوری خرید کنیم که ارزش محصول از قیمت آن بیشتر باشد. کیفیت حرف اول را می‌زند. انتخاب درست نوشت‌افزار باعث می‌شود دانش‌آموز به انجام تکالیفش تشویق شود. گاهی برخی مداد‌ها و خودکار‌ها به‌علت سخت‌نویسی زمینه اذیت و آزار روحی افراد را فراهم می‌کنند.
نکته دیگر در خرید نوشت‌افزار این است که همه اقلام موردنیاز را از یک جا تهیه نکنید. همچنین، در ابتدای سال تحصیلی اضافه خرید نکنید. خریدتان می‌تواند در طول سال ادامه‌دار باشد.

فرهنگ پسماند را جا بیندازیم

آیا می‌دانید به‌طور میانگین از هر درخت ۱۶.۶۷ بند کاغذ با اندازه A۴ تولید می‌شود که هر بند نیز پانصد برگه کاغذ است؟
با این توصیف به کودکمان آموزش بدهیم که:

  • از هر دو روی کاغذ استفاده کند و بعد از پرشدن صفحه‌های دفتر، آن‌ها را دور نریزد؛ حتما برای کاردستی‌های درس‌های مدرسه به کار می‌آیند.
  • به‌جای سی‌دی از فلش‌مموری استفاده کند.
  • مداد‌ها به‌ویژه مداد چوبی را تا انتها مصرف و از مدادگیر استفاده کند. البته بهتر است به‌جای استفاده از مداد‌های چوبی از اتوداستفاده کند.
  • از دفتر‌های نیمه‌تمام سال گذشته یا سررسید‌های سال‌های قبل به‌عنوان دفتر تمرین استفاده کند.
  • برای هر درس دفتر مناسب تهیه کند. تعداد صفحه‌های دفتر را به تعداد صفحه‌های موردنیاز هر درس انتخاب کند.

فوری‌فوتی

برخی نکات در خرید نوشت‌افزار ویژه سال تحصیلی مهم است که باهم در ادامه می‌خوانیم:

  • از لوازم موردنیاز و ضروری فهرستی تهیه کنیم و از خرید اقلام غیرضروری و فانتزی پرهیز کنیم.
  • هنگام خرید حواسمان به کیفیت باشد؛ به‌عنوان نمونه دکمه پاکت یا زیپ جامدادی روان باشد، دفتر سیمی راحت باز و بسته شود و از خودکار و مداد‌هایی استفاده کنیم که به نرم‌نویسی کودک کمک می‌کنند.
  • به فهرست پیشنهادی مدرسه‌ها اکتفا کنیم و اضافه نخریم.
  • از باقی‌مانده لوازم‌تحریر سال‌های قبل استفاده کنیم.
  • از خرید‌های اینترنتی به‌ویژه وبگاه‌هایی که تخفیف دارند، غافل نشویم. با این کار، هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده‌ایم، هم در مصرف انرژی و از ترافیک هم کاسته‌ایم.
  • تولیدکنندگان موظف‌اند نیاز و سلیقه خریداران را مدنظر قرار دهند تا کمتر به خرید نوع خارجی و وارداتی تشویق شویم.
  • سن، جنسیت و مقطع تحصیلی فرزندانمان را هنگام خرید مدنظر قرار دهیم.
  • به ایمنی نوشت‌افزار‌ها به‌شکلی ویژه توجه کنیم؛ به‌عنوان نمونه لوازم درس ریاضی را به‌جای جنس فلزی، پلاستیکی انتخاب کنیم و برای کودکان مقاطع ابتدایی ابزار‌های لبه و نوک‌تیز مثل گونیا، پرگار و... تهیه نکنیم.
  • فرهنگ هدیه‌دادن نوشت‌افزار‌های ایرانی را باب کنیم؛ حالا می‌خواهد تولد هم‌کلاسی فرزندمان باشد یا تشویق برای نمره‌خوب‌گرفتن فرزندمان.
  • از لوازم دورریختنی کمک بگیریم؛ به‌عنوان نمونه با تکه‌پارچه‌های مقاوم مانند جین می‌توانیم برای فرزندانمان جامدادی تهیه کنیم....

از هر درخت ۱۶.۶۷ بند کاغذ با اندازه A۴ تولید می‌شود.

۳ برابر
اشتغال‌آفرینی در حوزه نوشت‌افزار ایرانی نسبت به سال‌های گذشته ۳ برابر شده است

هزینه کیف مدرسه

۱۰۰ هزار تومان برای دفتر مشق ۸۰ برگ سیمی ساده

۱۲۰ هزار تومان برای دفتر مشق ۸۰ برگ سیمی طرح‌دار

۹۶ هزار تومان برای بسته ۱۲ عددی مداد رنگی و مداد شمعی

۸۹ هزار تومان برای یک بسته مداد سیاه و یک بسته مداد قرمز

۱۰۰ هزار تومان برای تراش، پاک‌کن و جامدادی

۳۰۰ هزار تومان کوله‌پشتی

۶۰ هزار تومان خط کش، قیچی و پوشه

۸۵ هزار تومان دفتر نقاشی چسب و جلد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->