صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حاشیه جدید جشنواره فجر در شهرستان‌ها

  • کد خبر: ۱۲۶۰۲
  • ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
سیدضیاء هاشمی، دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان، در گفتگو با مهر، تلویحا تهدید کرده است که اگر خواسته‌های صاحبان فیلم‌ها تأمین نشود، امسال برای جشنواره فیلم فجر اجازه نمایش فیلم در شهرستان‌ها را نمی‌دهند.
رضا زوزنی| او در این گفتگو به کاهش بودجه قراردادی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این شورا منعقد می‌کرده، اشاره و تصریح کرده است که اگر هزینه مناسبی برای صاحبان فیلم‌ها درنظر گرفته نشود، به ضرر تهیه‌کنندگان خواهد بود.

ظاهرا مبلغ قرارداد وزارت ارشاد با تهیه‌کنندگان برای نمایش فیلم‌ها در دوره قبل جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌ها، بالغ‌بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است. هاشمی گفته که این مبلغ نسبت‌به چهار سال پیش که ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان بوده است، ناچیز است. او خواسته است که بودجه جشنواره فیلم فجر پیش از برگزاری، شفاف‌سازی شود تا تهیه‌کنندگان هم تکلیف خودشان را بدانند. او می‌گوید به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر اعلام کرده است که برای نمایش فیلم‌ها در شهرستان‌ها، جلسه‌ای گذاشته شود، اما هنوز برای برپایی جلسه، پاسخی داده نشده است.

کمتر از دو ماه به برگزاری جشنواره فیلم فجر مانده و بدیهی است وقتی در وزارت ارشاد هنوز درباره این مسئله جلسه‌ای برگزار نشده است، در خراسان‌رضوی هم خبری درباره جشنواره فجر نباشد.

همان‌طور که محمدرضا محمدی، معاون هنری‌سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفتگو با شهرآرا گفت، هنوز درباره جشنواره فیلم فجر استان، جلسه‌ای برگزار نشده است و احتمالا در هفته جاری، شورای مدیران سینما‌های استان جلسه‌ای را برگزار و تازه این مسئله را مطرح کنند تا درباره آن تصمیم‌گیری شود. هنوز هیچ برنامه‌ای از سازمان سینمایی برای جشنواره به ما ابلاغ نشده است. ما هم باید منتظر ابلاغیه‌های سازمان باشیم.

به‌گفته او، امسال هم همانند سال‌های گذشته بلیت‌فروشی وجود دارد، اما بعضی فیلم‌ها را سازمان سینمایی به‌صورت رایگان دراختیار استان قرار می‌داده است. بخشی از کسری هزینه نمایش فیلم‌ها را یا ازطریق اسپانسر تامین می‌کردیم یا سینمادار آن‌ها را می‌خرید. در استان، اعتباری برای پرداخت هزینه اضافه وجود ندارد. بی‌تردید جشنواره به مشهد هم خواهد آمد، اما چگونگی برگزاری آن باید بررسی شود.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.