فاطمه غلامی| شهرآرانیوز، شهردار مشهد در این مراسم گفت: یکی از مسائل اساسی در کلان شهرها حمل و نقل عمومی است. در مشهد الرضا (ع) حمل و نقل عمومی از طریق اتوبوس، تاکسی، مترو و هواپیما در حال انجام است.
سید عبدالله ارجائی افزود: تاکسیرانی با ظرفیت ۱۲ هزار تاکسی در سطح شهر است که در این ناوگان حداقل به بازسازی و نوسازی ۵ هزار ناوگان تاکسیرانی در شهر مشهد را داریم.
وی افزود: با وزیر صمت توافقی را در حال انجام هستیم از وزیر کشور میخواهیم تا بتوانیم علاوه بر خط اعتباری از بانکها، اجازه بازسازی و نوسازی ۵ هزار تاکسی مخصوصا هیبریدی را در سطح شهر مشهد داشته باشیم.
شهردار مشهد الرضا (ع) تصریح کرد: سال پیش که مدیریت شهری کار خود را آغاز کرد هزار و ۳۰۰ اتوبوس فعال داشتیم از سال گذشته تاکنون ۸۳ دستگاه در یک مرحله و هم اکنون بهرهربرداری از ۳۰ دستگاه میدل باس و بازسازی و نوسازی ۲۷ دستگاه از محل تبصره ۱۸ انجام شد.
ارجائی با اشاره به ظرفیت مورد نیاز مشهد نیز گفت: هم اکنون به ۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس برای سرویس دهی زائران و مجاوران نیاز داریم. منابع مالی تفاهم نامه ۹۰۰ دستگاه اتوبوس از طریق اوراق و منابع داخلی شهرداری تامین شده است که تا پایان سال از شرکت سازنده تحویل میگیریم.
وی افزود: در خط یک قطار شهری مشهد مشکل اساسی تهیه ۶۰ واگن است که، چون تولید داخل نداریم باید واردات انجام شود. در خط دو قطار شهری مشکلی نداریم. در خط سه فاز یک به طول ۶ کیلومتر است اگراین فاز به بهره برداری برسد باب الجواد علیه السلام به پایانه مسافربری امام رضا علیه السلام و فرودگاه بین المللی و راه آهن متصل میشود که این پروزه ۹ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.
شهردار مشهد ادامه: امسال سهم اوراق مترو مشهد هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که سازمان شهرداریها تا کنون هزار میلیارد تومان برای شهرداری مشهد پیش بینی کردهاند که از وزیر محترم کشور خواهشمندیم دستور دهند تا مبلغ افزایش پیدا کند تا بتوانیم تعهدمان را به مردم مشهد و شورا انجام دهیم، امیدوارم این پروژه تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.