صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اوچا در گزارشی گفته است در پی سیلاب‌ها و زمین‌لرزه‌های اخیر در افغانستان بسیاری از خانواده‌های متأثر از آفات طبیعی، خانه‌ها، دارایی‌ها و دام‌های خود را از دست داده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) در گزارشی اعلام کرده است که وقوع سیل و زلزله در چندین ولایت افغانستان، بیش از ۲ میلیون و ۲۳ هزار تن را در چند ماه گذشته تحت تأثیر قرار داده است.

براساس این گزارش که روز سه‌شنبه ۶ مهر نشر شده بیش از ۸۵ هزار تن در افغانستان در پی زمین‌لرزه‌های پکتیکا و خوست در ماه ژوئن متأثر شده‌اند، در حالی که در ماه‌های جولای و آگست بیش از ۷۸ هزار و ۸۰۰ تن در مناطق جنوبی و شرقی کشور تحت تاثیر سیلاب‌ها قرار گرفته‌اند.

اوچا در گزارشی گفته است: «بسیاری از خانواده‌های متأثر از آفات طبیعی، خانه‌ها، دارایی‌ها و دام‌های خود را از دست داده‌اند و خانواده‌های فقیر احتمالاً به کمک‌های غذایی بشردوستانه اضطراری نیاز دارند.»

سیل‌ها نه‌تنها ساختمان‌های مسکونی در افغانستان را تحت تأثیر قرار داده است، بلکه زیان‌های مالی زیادی را نیز به کشاورزان وارد کرده است؛ زیرا محصول آن‌ها در اثر سیلاب آسیب دیده است.

اوچا در یک گزارش قبلی گفته بود که بیش از ۲۴ میلیون تن در افغانستان با کمبود مواد غذایی مواجه‌اند.

منبع: YJC

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.