صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

  مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: جوجه‌ریزی طی شهریور ماه گذشته در واحد‌های پرورش مرغ این استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد کاهش دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی یعقوب‌زاده در این‌باره به خبرنگار ما گفت: طی شهریور ماه گذشته مجموعا ۶ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۴۸۱ قطعه جوجه‌ریزی در استان ثبت شده است. میزان جوجه ریزی در مدت مشابه پارسال ۷ میلیون و ۸۰۶ هزار قطعه بوده است.  

وی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه تا کنون نیز یک میلیون و ۳۵۵ هزار قطعه جوجه ریزی دراستان ثبت شده است، ادامه داد: کاهش میزان جوجه ریزی طبیعی است، اما نگران میزان تولید نیستیم، زیرا تولید مرغ در اواخر مهرماه مازاد بر نیاز خواهد بود.  این مسوول اظهار کرد: اگرچه کاهش میزانجوجهریزی داریم، اما باتوجه به کاهش سرانه مصرف مرغ با مشکل کمبود مرغ در بازار مواجه نخواهیم شد.  

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه میزان سرانه مصرف مرغ در سال گذشته ۳۵ کیلوگرم بوده است امسال به کمتر از ۳۰ کیلوگرم کاهش یافته بنابراین تولید در این بخش با توجه به قانون عرضه و تقاضا کاملا منوط به میزان مصرف است.

 یعقوب زاده بیان کرد: در حال حاضر با تجه به ظرفیت‌های تولید استان میزان جوجه ریزی دراستان باید تا ۱۰ میلیون قطعه در ماه باشد، اما این میزان اکنون بیش از ۶ میلیون قطعه است.  وی گفت: در حال حاضر به صورت میانگین روزانه ۴۵۰ تن کشتار مرغ در استان ثبت میشود.  وی با اشاره به ظرفیت ۳۰ میلیون قطعه‌ای واحد‌های تولید مرغ گوشتی استان گفت: هر واحد تولیدی بین ۳.۵ تا ۵ دوره امکان پرورش مرغ دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.