قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پر درد بازنشستگان تامین اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود خرید و فروش جت شخصی در کشور آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

برگشت ثبات به بازار مرغ

  • کد خبر: ۱۲۹۷۲۷
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
برگشت ثبات به بازار مرغ
در روز‌های گذشته قیمت مرغ در مشهد افزایش یافته بود، ولی توزیع حداکثری آن در فروشگاه‌های شهر، قیمت گوشت مرغ را کاهشی کرد و در بیشتر نقاط همچنان زیر ۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

سعید کریم پور | شهرآرانیوز؛ در روز‌های گذشته قیمت مرغ در مشهد افزایش یافته بود، ولی توزیع حداکثری آن در فروشگاه‌های شهر، قیمت گوشت مرغ را کاهشی کرد و در بیشتر نقاط همچنان زیر ۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود. مشاهده میدانی خبرنگار شهرآرانیوز از بازار محصولات پروتئینی در خیابان استقلال مشهد نشان می‌دهد اکنون مرغ به قیمت حدود ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان در این بازار عرضه می‌شود. این در حالی است که قیمت هر کیلوگرم مرغ در هفته گذشته به ۶۳ هزارتومان نیز رسیده بود.

البته برخی از فروشندگان با قیمت‌های بالاتری این محصول را به فروش می‌رسانند و اعتقاد دارند مرغ ۵۹ هزار تومانی، وزن کمی داشته و مرغ گران تر، پرگوشت‌تر و پروارتر است. یکی از فروشندگان بازار محصولات پروتئینی در خیابان استقلال در همین باره می‌گوید: گوشت مرغ گرم درحال حاضر ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود. البته هفته گذشته این رقم ۶۳ هزارو ۵۰۰ تومان در هر کیلو بود.

مرغ گران نمی‌شود

این فروشنده می‌گوید: قیمت تغییر نکرده و مرغ گران‌تر از این نخواهد شد. یکی دیگر از فروشندگان می‌گوید: هفته گذشته وضعیت فروش مرغ در شرایط دیگری قرار داشت و قیمت گران‌تر بود. البته مشخص نیست قیمت کنونی تا چه زمانی ادامه پیدا کند، ولی آنچه که مشخص است، این است که قیمت کنونی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است. مسئول یک از فروشگاه‌هایی که مرغ را به قیمت کیلویی ۶۲ هزار تومان عرضه می‌کند مدعی است مرغ تنظیم بازار از نظر حجم گوشت، جثه کوچکی دارد و به همین دلیل با قیمت کیلویی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود. وی می‌گوید: وزن هر کیلوگرم مرغ توزیع شده بین یک تا ۱.۵ کیلوگرم است که وزن کمی به حساب می‌آید.

افزایش توزیع مرغ

با این حال، مدیر نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا از ثبات بازار مرغ خبر می‌دهد و می‌گوید: حجم گسترده مرغ منجمد برای توزیع با قیمت هرکیلو ۴۵ هزار تومان در انبار‌های اداره کل پشتیبانی امور دام استان موجود است و بنا به تقاضای واحد‌های توزیع کننده اعم از صنفی، شرکت‌های تعاونی و سایر مصرف کنندگان عمده توزیع می‌شود.

ناصر شعربافیان می‌افزاید: روزانه حدود ۳۰ تن مرغ منجمد در حال توزیع است. قیمت خرید این گوشت برای فروشنده و توزیع کننده ۴۵ هزار تومان است. متقاضیان و موزعان می‌توانند با مراجعه به اداره کل پشتیبانی امور دام و جهاد کشاورزی استان برای دریافت مرغ منجمد اقدام کنند. مدیر نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره منبع توزیع این مرغ در بازار بیان می‌کند: بخشی از این مرغ منجمد تولید استان و بخشی هم وارداتی است.

به غیر از این هم اکنون گوشت گوساله هم به صورت منجمد در حال توزیع است که گوشت منجمد توزیع شده قیمت مناسبی دارد و به ازای هر کیلو ۱۰۵ هزار تومان معامله می‌شود. وی درباره مرغ گرم موجود در بازار نیز می‌گوید: مرغ گرم از سوی بخش خصوصی در حال توزیع است. قیمت مصوب مرغ گرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای هر کیلو است و اگر به غیر از این قیمت گوشت به فروش برسد با متخلفان برخورد می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->