صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:محموله دارو‌های آنتی بیوتیک هنوز وارد مشهد نشده است زمان دقیقی را برای ورود دارو‌های آنتی بیوتیک مشخص نکردند.

به گزارش شهرآرانیوز، ناصر وحدتی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهارداشت: کنترل کیفی محموله دارو‌های آنتی بیوتیک زمانبر است، ولی اگر از قبل دارو‌های آنتی بیوتیک کنترل شده باشند در چند روز آینده وارد مشهد می‌شوند.
وی افزود:به غیر ازداروی آنتی بیوتیک، ۶۰ قلم کمبود دارویی دیگر هم دراستان داریم که باید برطرف شود، اما اولویت اصلی تامین نیاز آنتی بیوتیک در استان است
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهدافزود: وضعیت سرم در داروخانه‌ها مطلوب نیست، اما بیمارستان‌ها در زمینه سرم هیچ مشکلی ندارند تولید سرم در کشور و استان بسیار است، اما مدیریتی در توزیع سرم نمی‌شود لذا با کمبود‌هایی مواجه می‌شویم.
وی ادامه داد: در محموله جدید دارویی وارد شده به کشور که شامل ۵۰ تن انواع داروی آنتی بیوتیک بوده ۷ درصد آن و معادل ۳.۵ تن سهم خراسان رضوی است و از این میزان ۲.۸ تن آن سهمیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است دارو‌های آنتی بیوتیک واردتی شامل: شامل انواع سوسپانسیون اطفال، آموکسی سیلین، آموکسی کلاو، سفکسیم، سفالکسین و آزیترومایسین بوده که از طریق هندوستان وارد کشورمان شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.