صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

صادق رضادوست گفت: شماری از اتباع خارجی قواعد حضور در ایران را رعایت نمی‌کنند، اما این اتباع در سه گروه دسته بندی و از ایران طرد خواهند شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با بیان اینکه تعدادی از اتباع خارجی قواعد و ضوابط حضور در ایران را رعایت نکرده‌اند، اظهار داشت: این اتباع به سه گروه تقسیم می‌شوند و می‌بایست از ایران طرد شوند.

صادق رضادوست افزود: دسته نخست کسانی هستند که در طرح سرشماری شرکت نکردند و در همه جای دنیا با این افراد برخورد می‌شود، اما این افراد در جمهوری اسلامی ایران فقط از کشور اخراج می‌شوند چراکه جمهوری اسلامی ایران پایین‌ترین حد مجازات را برای برخورد با اتباع غیرمجاز در نظر گرفته است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با بیان اینکه برخی از استان‌های ایران مانند سایر مناطق کشور‌های دنیا جزئی از مناطق ممنوعه است، در توضیح گروه دوم نیز گفت: دسته دوم اتباعی هستند که با وجود شناسایی شدن و شرکت در طرح سرشماری به مناطق ممنوعه عزیمت کردند، اما این اتباع نیز با حکم مراجع قضائی از جمهوری اسلامی ایران اخراج می‌شوند.

صادق رضادوست در پایان به معرفی گروه سوم پرداخت و اضافه کرد: گروه سوم اتباعی هستند که بدون مجوز مسافرت‌هایی را انجام می‌دهند که این عمل ترک محلی است که خود آنان آن مکان را انتخاب کردند.

اینجا ببینید:

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.