صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا روز چهارشنبه شاهد بارش بارش در اکثر نقاط استان خواهیم بود و بارش در نواحی کوهستانی به‌صورت برف است.

گروه جامعه|شهرآرانیوز، آذر رضایی‌پور در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ٢ درجه سردترین و سرخس با بیشینه دمای ٢٣ درجه گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. همچنین طی این مدت شهرستان‌های درگز، فریمان، خاف و قوچان بارش باران را داشته‌اند که بیشترین بارش از شهرستان قوچان با ٢.۴ میلی‌متر و فریمان با یک میلی‌متر ثبت شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی این مدت دمای هوای مشهد بین ۶ و ١٨ درجه در نوسان بوده است و امروز دمای هوای این کلان‌شهر در گرم‌ترین ساعات به ٢٠ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ۶ درجه خواهد رسید.

رضایی‌پور ادامه داد: با توجه به تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا روز چهارشنبه شاهد بارش باران در اکثر نقاط استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: از فردا با توجه به گسترش سامانه بارشی در نواحی شمالی انتظار داریم به طور قابل ملاحظه و محسوسی دمای هوا روند کاهشی داشته باشد و روز‌های پایانی هفته جاری روز‌های نسبتا سردی داشته باشیم. همچنین طی این مدت دمای هوا در نواحی کوهستانی و به صفر درجه زیر صفر خواهد رسید و بارش‌ها به‌صورت برف خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد و در نواحی بادخیز جنوبی همراه با گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هواست و در نواحی شمالی سبب کولاک خواهد شد.

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد شاخص کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با شاخص کلی ٧٢ بود و هم‌اکنون شاخص کیفیت هوا ٧١ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های سرافرازان، مفتح، خیام شمالی، پایانه امام رضا‌(ع)، خاقانی، شهر، شهید آوینی، کریمی و چمن در شرایط قابل قبول قرار دارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.