هواشناسی از پیش بینی‌های غافلگیرکننده خبر داد (۳ دی ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۱۴۹۹
  • ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
هواشناسی از پیش بینی‌های غافلگیرکننده خبر داد (۳ دی ۱۴۰۱)
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و برف در چند استان کشور خبر داد و گفت: امروز نیز به جز استان سیستان و بلوچستان، در سایر مناطق کشور بارش رخ خواهد داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و برف در چند استان کشور  خبر داد و گفت: امروز نیز به جز استان سیستان و بلوچستان، در سایر مناطق کشور بارش رخ خواهد داد.

گزیده صحبت های صادق ضیائیان:

روز شنبه  (سوم دی‌ماه) به جز استان سیستان و بلوچستان، در سایر مناطق کشور بارش رخ خواهد داد.

 (با بیان اینکه شدت بارش در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی است): یکشنبه (چهارم دی‌ماه) در نوار شمالی و استان‌های غربی کشور و دوشنبه (پنجم دی‌ماه) در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق، بارش با شدت کمتر ادامه دارد.

 از بعدازظهر دوشنبه با ورود سامانه بارشی دیگر به کشور در شمال غرب و روز سه شنبه (ششم دی‌ماه) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود. خلیج فارس نیز در دو روز آینده مواج خواهد بود.

 حداکثر و حداقل دمای تهران طی دو روز آینده را اعلام و عنوان کرد: دمای تهران فردا بین ۶ تا ۴ درجه سانتیگراد و پس‌فردا بین ۵ تا ۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 همچنین، در طی روز ابری در بعضی ساعت ها بارش باران و گاهی بارش برف و وزش باد و مه رقیق و در شب ابری در بعضی ساعت ها بارش باران و گاهی بارش برف و وزش باد و مه رقیق را شاهد خواهیم بود.

 اما پس فردا هوای تهران ابری در بعضی ساعت ها بارش باران گاهی بارش پراکنده برف و به تدریج کاهش ابر و در بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

هشدار «نارنجی» در ۵ استان

 سازمان هواشناسی کشور با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور در روز شنبه سوم دی ماه در استان‌های قزوین، البرز، تهران، مرکزی و قم نسبت به لغزندگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها هشدار داد.

 آبگرفتگی معابر عمومی، بارش برف همراه با لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری، اختلال در ترددهای داخل شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها برخی از مخاطرات احتمالی است که سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است.

 صدور هشدار سطح نارنجی به معنای آن است که «احتمال بروز خسارت گسترده زیاد است » و براین است نیز سازمان هواشناسی بر لزوم آمادگی ناوگان حمل ونقل و راهداری‌ها، عدم تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، آمادگی سازمانهای مربوطه همچون شهرداری‌ها و راهداری‌ها ، پرهیز از رفت وآمدهای غیر ضروری در سطح شهرها و سفرهای بین شهری تاکید کرده است.

 همچنین رئیس سازمان امداد و نجات از آماده‌باش هلال احمر کشور در پی هشدارهای هواشناسی به ویژه در نواحی غرب، جنوب و مرکزی کشور خبر داد.

منبع: فرارو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->