صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طرح تفصیلی مشهد؛ طرحی با سابقه ۲۰ ساله

  • کد خبر: ۱۳۳۳۰۳
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
  • ۱
طرح‌های جامع و تفصیلی مهمترین طرح‌های مدیریت شهری است به طوری که طرح جامع خط مشی کلی سیاست‌های توسعه شهری را تعیین می‌کند و طرح تفصیلی نیز به نوعی تفسیر طرح جامع و اقدامات جزیی و دقیق در مناطق و محلات شهری است که نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحد‌های شهری را مشخص می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد از تصویب طرح های تفصیلی در سه حوزه برنامه ریزی شمال شرق، میانی غربی و مرکزی مشهد در دوره ششم مدیریت شهری خبر داده و گفته است: شورای ششم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود تاکنون اهتمام ویژه‌ای نسبت به تهیه و تصویب طرح‌های تفصیلی داشته است. پس از گذشت قریب به ۱۳سال از آغاز بازنگری در طرح‌های توسعه شهری مشهد مقدس، با توجه به همین نگاه و تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته، در بازه زمانی ۳ ماه اخیر این اقدامات به بار نشست و امروز شاهد تصویب سه طرح تفصیلی دیگر در کمیسیون ماده ۵ بودیم.

به گفته ضمیری، با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده در تدوین طرح‌های تفصیلی و پیگیری اجرای دقیق آن با همکاری و همیاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، امیدواریم شاهد ارتقاء شاخص‌های خدمات عمومی، تسهیل پاسخگویی به درخواست‌های شهروندان با رویکرد رضایتمندی و پاسخگویی حداکثری و تقویت هویت رضوی و تسهیل زیارت برای زائرین و مجاورین مشهدی باشیم.

طرحی با سابقه ۲۰ ساله در مشهد

مجید طهوریان عسگری، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در گفت و گو با شهرآرانیوز در این باره می گوید: طرح های تفصیلی مشهد یک سابقه 15 تا 20 سال دارد که دربعضی از طرح ها این بازه زمانی در آن کاری انجام نشده است وپاسخگوی نیاز و خواسته روز شهروندان نبوده است. سالها است که شوراهای مختلف شهری پیگیر این موضوع هستند تا بتوانند با همراهی کمیسیون ماده 5 استانداری مشکل طرح های تفصیلی را بر طرف کنند تا هم در طبقات و هم درنیاز سرانه های خدماتی به مردم کمک کنند.

به گفته وی، بر اساس پیگیری های انجام شده از سوی شورای ششم در یک زمان کوتاه یک و نیم ساله با همکاری مجموعه استانداری و اداره راه و شهرسازی استان حمایت دولت را با این محوریت جذب کرد. این بازنگری در حوزه های مختلف باید متناسب با نیاز روز و اجتماع درحوزه های شهرداری باشد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: طرح های تفصیلی یک مسیر تعاملی بین دولت و شوراها است و اکنون به بهترین شرایط ممکن برای تعامل رسیده است. این نگاه تعاملی کمک کرده است که مسیر کارشناسی خود را زودترطی کند و نگاه حاکمیتی را به سمت مردم سوق دهد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جلال
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
همش دروغه محضه...........